Les Tres Erols 21-11-2011

Monte Perdido - Soum de Ramond (Añisclo) - Punta de las olas

Situació : Añisclo-Ordesa

Alternativa a la ruta molt transitada de la Vall d'Ordesa

Sortim de Sant Urbel i caminem pel Barranc d'Añisclo fins la bifurcació de Fuen Blanca. Des d'aquí, trenquem cap a l'oest fins el Coll de Góriz i el refugi del mateix nom. Hi fem nit,tot observant l'ampliació que s'hi està fent. Tenim la sort de contemplar una nit de lluna plena espectacular.

L'endemà sortim veient com es pon el planeta veí i surt l'astre. Sense cap entrebanc arribem al Mont Perdut (nom donat pels francesos en no poder-lo divisar des del nord). Tot seguit continuem cap al Soum de Ramond,creuant la glacera del mateix nom. Després d'enfilar-nos per una canal pedregosa molt enclotada, arribem al cim. Rebem com a premi una magnífica panoràmica de tot el voltant i de les valls moldejades pel glaç des de fa milers d'anys.Continuem el descens per la cara nord,arribant sense cap dificultat a la Punta de las Olas amb un trencalòs al nostre damunt fent-nos de testimoni.Des d'aquest punt, baixem cap al sud seguint la traça ben marcada per tal de salvar uns ressalts naturals que envolten el massís. En aquest punt perdem gairebé 2 hores buscant la sortida mal indicada per les fites i la cartografia.Ens n'ensurtim d'aquesta situació,anant en direcció contrària el que ens indicava el mapa de l'Alpina.Finalment arribem a l'enllaç amb el G.R.11 que ens porta al Coll d'Añisclo i després a Fuen Blanca,baixant per la mateixa ruta de pujada.OBSERVACIONS : És una ruta molt llarga de 2 jornades senceres, però sense dificultats tècniques. Cal tenir un bon sentit de l'orientació. Des del Mont Perdut fins la Punta de Las Olas és un itinerari solitari i poc transitat, on tenim moltes probabilitats de no trobar ningú.