La ruta Pirineus Epic trail, organitzada per Aramon Bike, té 235 quilòmetres de recorregut i 6500 metres de desnivell positiu. Surt i arriba a Pont de Suert.
Havíem quedat per marxar dijous al migdia, però el cap ja feia dies que pedalava imaginant colls, corriols i trialeres.
Amb un cop de porta vam aparcar la feina, la família i les coses pendents. Els nervis abans de cada sortida no desapareixen amb l’edat. Més aviat al contrari.
Per davant teníem un cap de setmana llarg dedicat exclusivament a pedalar per la muntanya. La ruta Pirineus
Epic trail, organitzada per Aramon Bike, té 235 quilòmetres de recorregut i 6500 metres de desnivell positiu. Surt i arriba a Pont de Suert. Fer-la en tres etapes exigeix una bona condició física i ganes de patir una mica. La mida justa per poder veure el paisatge, però sense badar.
Aquest rotllo ja ens va. Eduard Àvila, Rafael Vallbona i Josep Serra, tots tres veterans, som més de metxa llarga. Amb tot no renunciem a dues concessions a la bona vida: transport d’equipatge a cada final d’etapa i una copa després de sopar. La primera permet pedalar més lleuger i tenir roba neta cada matí, i la segona comentar la jugada, empassar millor l’ibuprofè reparador i desmarcar-nos intencionadament dels esportistes de debó.
Barcelona, A2, Tàrrega, C-53 Alfarràs, HU-V-9221 cap al nord. A Puente de Montañana ja portem 3 hores de cotxe. Parada per berenar un tros de coca de vidre. Truquem a l’Eva d’Aramon Bike: ‘En teniu per mitja hora. Us espero a l’oficina per donar-vos el mapa, el llibre de ruta i el xip de cronometratge. Fins ara’.
Al cap de dos minuts tot és a punt d’anar-se’n en orris.
LLums des de darrere, intermitents. Aturem el cotxe. La Guàrdia Civil.
-‘Este portabicis no lleva la señalización V20 ni los luminosos. Las bicicletas sobresalen demasiado lateralmente y la matrícula del vehículo no se lee. Documentación’.
Amb tot, l’agent ens alegra el dia, per dir-ho d’alguna manera.
-‘Les pondré la sanción menor y no les inmobilizaré el vehículo. Piensen que si les paran los Mossos sería mucho peor. Y si pagan pronto tienen un descuento del 50%. Pueden continuar’.
Ningú diu gràcies. Seguim com si res. Pont de Suert. Inscripció, briefing, mapes, allotjament… Que arribi ben de pressa l’endemà.
Foto de sortida a la plaça de l’ajuntament. Compaquilòmetres a zero. Llibre de ruta muntat al manillar, els gps corrobora la ruta. 9 del matí. Primer cop de pedal. Alliberament.
Benvinguts al Pirineu. Tenim 95 quilòmetres per endavant fins a Salinas. La pista és fácil però de seguida s’enfila. I el termòmetre també. Paisatge, esforç, xafogor i més pujada. La conversa s’esvaeix, les cames es tensen, la suor xopa la cara, l’esquena i el cul. 130 pulsacions. La vista s’emborratxa d’immensitat. Paradeta, foto, menjar i nou cop de pedal baixada avall. Adrelanina que raja fins que les mans et fan mal de tant aguantar i frenar. I tornar a enfilar amunt cap al nou coll. No ens cal res més.
O sí. El que l’aventura ens vulgui portar: Un molla del fre que peta, una marrada de quilòmetre i mig en la ruta. Un pastor fantasma. Una coberta estripada que apedacem amb trossos de càmera superposats. Una clara de litre i un plat de pasta per dinar, un sol constant que ens va torrant la cara i ens va macerant el cul. I, sobretot, l’allau d’imatges, sensacions, sorolls i olors que ens fan sentir vius i que tan bon punt creuem l’arribada, ens fa començar a pensar en la ruta de l’any que ve.
Les dades:
Primera etapa: Pont de Suert-Salinas
105 quilòmetres (n’hem fet algun de més), 2485 metres. 12,3 Km/h 6 colls. 12 hores.
Segona etapa: Salinas- Castejón de Sos
75 quilòmetres, 2185 m. 10.1 Km/h. 3 colls. 11h23min.
Tercera etapa: Castejón de Sos- Pont de Suert.
64 quilòmetres, 2000 m. 10,3 Km/h. 1 coll. 9hores.
302 fotografies.
Hidratació:
18 litres d’Isotònic
9 d’aigua
4 de vi negre
4 de gasosa
6 de clara
6 gintonics
Alimentació en ruta: plàtans, gels, barretes de cereals i grana de capellà.
Contratemps mecànics: una molla de les pastilles de fre trencada, una cadena petada, 3 punxades, una coberta foradada i una llanta doblegada.
Portàvem recanvis de tot menys de la coberta, però l’organització disposa d’alguns recanvis al llarg del recorregut. Ens ha anat bé. També, si ho contractes, hi ha la possibilitat d’utilitzar una bici de substitució.
Contratemps físics: 4 caigudes sense conseqüències, 1 cul llagat.
Aquesta activitat es va realitzar entre el 15 i el 17 de juny de 2012.