7a Marxa dels Traginers 2010

El 7 de novembre del 2010 ha marcat un punt i a part en la Marxa dels Traginers.

En un matí de diumenge, climatològicament una mica incert,s´ha donat un salt quantitatiu molt important. Les 742 persones inscrites han suposat un record absolut. L´increment de participació de més del 60% respecte l´any 2009 ens ha col.locat al mateix nivell d´altres grans marxes populars gironines.

Aquesta 7ena edició,organitzada pel Club Alpí Palamós i amb el suport del Departament d´Esports i l´Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntament de Palamós,s´ha desenvolupat sense cap incident. Així doncs,els marxaires han pogut gaudir dels 2 itineraris de 7km i 15km. Com a novetat en el recorregut llarg, s´ha pujat fins l´excepcional mirador del Puig Arbúcies i per un nou corriol al cim del Montagut.

Enguany el disseny dels traçats ha estat molt complexe. Després de la nevada del 8 de març de 2010,han calgut molts mesos d´una tasca feixuga pels voluntaris que han netejat els camins i boscos de la Vall de Bell-lloc. Una exposició fotográfica recollia moments viscuts en la dura feina de desbrossament de la zona.

Pel que fa els llocs d´interès visitats en aquest paratge podem destacar : el Puig Arbúcies Les ermites de Bell-lloc i Fitor,les fonts de Bell-lloc i Fitor,els molins del Mas Antoniet i Canyadell,el Puig Montagut,el Dolmen de Montagut o el Castell de Vila-romà.

Com és habitual,hi havia diferents controls i avituallaments al llarg del recorregut.

A l´arribada s´ha ofert un obsequi commemoratiu i un bon esmorzar per reposar forces.

Agraïm els nostres patrocinadors : Urbaser,Obra Social “La Caixa”,Aïllaments Valentí i Bar-Restaurant Pujol de la Fosca.

Hem comptat amb la col.laboració de l´A.D.F. Gavarres Marítima, Creu Roja Palamós,Hutchinson,Amics de Bell-lloc i Club de Rem.

Els nostres proveïdors han estat : Corocasa,La Fleca de l´Empordà,Vins Can Mas,Carns Arnall i Coca-Cola.

La difusió dels actes ha anat a càrrec de Ràdio Palamós,T.V. Costa Brava i Punt Diari.

Tipus d'Activitats