4a Marxa dels Traginers 2007

La 4a Marxa dels Traginers de Palamós, organitzada pel Club Alpí Palamós amb el suport del Departament d´Esports i l´Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntament de Palamós,ha registrat un nou rècord de participació amb 503 persones inscrites

Aprofitant un dia esplèndid,els marxaires van anar passant pels 7 controls instal.lats al llarg dels 2 recorreguts(7,850kms. i 15kms.).

La variant d´enguany la trobem en el recorregut llarg,on gràcies a la feina de desbrossament de l´amic Martí Sabater,s´ha pogut passar per l´antic camí que porta de l´ermita de Bell-lloc a la pista del Puig Cargol.

El conjunt natural i patrimonial que acull la Vall de Bell-lloc no deixa indiferent ningú. S´han visitat elements tan emblemàtics com :

les ermites de Bell-lloc i Fitor;els dolmens del Llobinar i Montagut;les fonts de Bell-lloc,el Llorer,Fitor i dels gossos;els molins del Mas Antoniet i del Canyadell;el forn del Mas Antoniet;els cims del Puig Cargol i Montagut;camins rals i d´altres elements d´interès.

Però sobre tot,el que ha sorprès més ha estat la visió del Castell de Vila-romà.L´actuació de la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà”(integrada pel Club Alpí Palamós,l´A.A.V.V.de Sant Joan i l´historiador local Pere Trijueque) durant aquest darrer any, i la gran feina realitzada per una brigada de l´Àrea de Medi Ambient,han permès gaudir d´una perspectiva inèdita d´aquest bé patrimonial.

A l´arribada tothom ha pogut recuperar forces amb un bon esmorzar i, el mig miler d´assitents format en gran part per famílies senceres,

se´ls ha obsequiat amb un record d´aquesta quarta edició.

Esperem que tothom hagi quedat satisfet d´aquest recorregut que barreja elements naturals,lúdics i culturals.Per part de l´organització ja estem pensant en l´any vinent.

Ens retrobarem en la V Marxa dels Traginers.