2a fase neteja Castell de Vila-romà 2007

La gran sorpresa de la IV Marxa dels Traginers serà poder contemplar el Castell de Vila-romà com fa molts anys que no es veia.

L´actuació conjunta d´ una brigada de Medi Ambient entre setmana, i el grup de voluntaris de la plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" durant aquest darrer cap de setmana, han transformat aquest indret d´una manera espectacular.

Hem comptat amb l´assessorament medi ambiental(Ajuntament) i arqueològic(M.José Caja) per no malmetre aquest espai únic del nostre municipi.

La primera fase de neteja va tenir lloc el 17-10-2006 i només els voluntaris de la Plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" hi van ser presents.Enguany s´ha aconseguit que l´Ajuntament de Palamós,mitjançant l´Àrea de Medi Ambient hi participi.

Estem molt satisfets del resultat obtingut,però encara cal fer una neteja selectiva més a fons.

Tot això no servirà de res si no es fa un projecte de consolidació de les restes.

Esperem que qui hagi de tenir-ho en compte el desenvolupi ràpidament.

El Castell de Vila-romà no pot esperar.

A diferència de l´any passat,aquest és l´estat actual.

Els voluntaris del Club Alpí Palamós han respost a la crida,així com els altres membres de la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà” l´Associació de Veïns de Sant Joan i l´historiador local Pere Trijueque.