10a Marxa dels Traginers 2013

La 10a edició de la Marxa dels Traginers ha arribat a la seva majoria d´edat.

Amb una participació rècord de 881 marxaires inscrits ens hem graduat entre els organitzadors de marxes populars.

Després d´una tardor amb temperatures extraordinàriament elevades,sense pluges i sense bolets,no les teníem totes de cares al dia de la marxa.Per sort el matí d´aquest diumenge 10 de novembre ens va acompanyar amb una temperatura agradable i un cel tapat a l´inici,però que es va obrir a mida que anava avançant el dia.

Amb l’organització del Club Alpí Palamós i el suport del Departament d´Esports i l´Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntament de Palamós, ha transcorregut  aquesta edició amb absoluta normalitat.Els 2 itineraris marcats de 7km i 17,6 km oferien la possibilitat de visitar la Vall de Bell-lloc i d’altres punts d’interès patrimonial,etnogràfic i natural inclosos en l´Espai d’interès natural de les Gavarres.

L´itinerari llarg ens portava a visitar el Mas Salvà,el Torrent dels Huguets,el pla del Llop,el torrent de Capell,el Forn del Mas Niell,el Mas Monells,el Forn del Mas Ribot,el Pujant del Jonc,el Puig de la Cendrosa,Can Ribot de Fitor.el Torrent de Can Juanola,la Sitja i restes de Can Juanola,la Pedra dels Sacrificis i el Dolmen del Llobinar,l´església de Santa Coloma de Fitor,la Bassa de Can Puig,el Camí Ral,el Pla del Descàrrec,el Puig Ribot,les Inscultures del Montagut Petit,el Dolmen i el Puig de Montagut,el Castell de Vila-romà,el Forn del Mas Antoniet,la Resclosa del Molí del Mas Xifra d´Avall,

A l’arribada tothom ha rebut un obsequi especial commemoratiu,consistent en una ampolla de cava brut nature presonalitzada amb l´etiqueta i xapa amb l´anagrama de la Marxa dels Traginers. Com sempre tothom ha pogut degustar un bon entrepà de botifarra calenta o embotit fred,acompanyat per un bon vi de l´Empordà i d’altres begudes.

Com a fet rellevant coincidint amb els 10 anys,hem sortejat 2 lots de la Marca Patagonia gentilesa de la Botiga Zisko Natura,el seu representant a Palamós i 8 samarretes tècniques del Club Alpí Palamós entre tots els participants.

La presència desbordant de gent ens ha exigit molt a nivell logístic i organitzatiu tant a la zona d’inscripcions,als 5 punts de control i avituallament o al lloc d´esmorzar.Tot i això, com sempre l’excel•lent tasca portada a terme pels companys i companyes del Club Alpí Palamós ha vist recompensat tot l´esforç.

Estem molt agraïts per la confiança que ens fa any rera any un grup de persones molt fidel i d´altres que s´hi van afegint en cada nova edició per gaudir amb nosaltres d´aquest tipus d´activitat.

Volem agrair els nostres patrocinadors : Urbaser,NHBH Hutchinson i la botiga Zisko Natura(representant de Patagonia a Palamós).
Hem comptat amb la col•laboració de : l´A.D.F. Gavarres Marítima, Creu Roja Palamós i NHBH Hutchinson.
Els nostres proveïdors han estat : La Impremta S.C.,La Fleca de l’Empordà,Vins Can Mas,Carns Arnall i Coca-Cola.
La difusió dels actes ha anat a càrrec de Ràdio Palamós,T.V. Costa Brava i el Punt Avui.