8a fase neteja Castell de Vila-romà 2013

En un matí de diumenge inusualment calurós,amb temperatures superiors als 25 graus,aquest 27 d´octubre del 2013 s´ha pogut dur a terme la 8a fase de neteja del Castell de Vila-romà.

Com ja és habitual el grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l´A.D.F.Gavarres Marítima han acabat completant una tasca de neteja i desbrossament impecable.

Enguany les tasques s´han localitzat en un radi general tant del perímetre interior com exterior del Castell.Alhora l´actuació dins de les restes s´ha desenvolupat amb molta cura i amb eines de forma manual,per tal de no malmetre cap component estructural.

Hem mirat d´aclarir tot el voltant més allunyat de les parts on ja s´havia actuat en les fases anteriors.Al mateix temps hem intentat assentar i delimitar el camí superior per tal de minimitzar riscos dels possibles visitants.

Val a dir que el sotabosc es regenera amb molta celeritat i,malgrat que aquests treballs es duen amb intervals d´un any,cal molt esforç per tenir l´interior i els perímetres exterior en bones condicions.

Com no pot ser menys,seguim pensant que cal una intervenció arqueològica de consolidació de les restes del Castell de Vila-romà.L´efecte climàtic i les condicions ambientals fan que aquest bé patrimonial es vagi degradant i demana una rehabilitació urgent.

Des del Club Alpí Palamós agraïm molt sincerament :

-L´aportació logística i la gran tasca feta pels voluntaris de l´A.D.F.Gavarres Marítma i els integrants de la nostra associació.

-La supervisió del grup i tramitació dels permisos reglamentaris per part de l´arqueòloga Claudia Echenique ha tornat a ser decisiu altre cop.

-L´Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntament de Palamós que sempre ens dóna suport per tal que aquestes actuacions es puguin dur a terme.

-La bona predisposició de la nova propietat de la finca i que això esdevingui un motiu de col.laboració per tal de poder situar aquest element patrimonial allà on es mereix.