18è Itinerari megalític a les Gavarres i l'Ardenya 2017

Diumenge 14 de maig vam celebrar el divuitè Itinerari Megalític a les Gavarres i l’Ardenya, que organitza el Club Alpí Palamós. El recorregut d’aquesta 18a edició va tenir 9 quilòmetres en total, i es va centrar aquest any en indrets de les Gavarres dins el terme municipal de Calonge. La sortida va estar guiada per l’arqueòleg Xavier Niell, que va explicar els monuments megalítics, paisatges i racons plens d’història que amaga el recorregut. El mateix Xavier Niell ens va explicar els valors que té la nostra zona, pel que fa a aquest perfil patrimonial.

En l'edició d'aquest any, el recorregut ha passat pel puig de la Creu de Castellar, Castellbarri i la muntanya de Can Mont, amb un itinerari total de 9 quilòmetres.

La sortida del divuitè Itinerari Megalític a les Gavarres i l'Ardenya es va celebrar diumenge 14 de maig amb una participació de prop d’un centenar de persones. El punt de sortida fou al tram final del carrer del Bitller, en la cruïlla amb la carretera de La Ganga. La inscripció com sempre va ser gratuïta pels federats i es va conrar 3€ en concepte d’assegurança a la resta de participants. Cal fer esment que el Club Alpí va iniciar aquesta modalitat de sortida i que quasi dues dècades després ja existeix un teixit molt sòlid d’itineraris per diferents municipis de la Costa Brava i l'Empordà amb activitats complementàries relacionades amb el món megalític, com rutes guiades, conferències o presentacions de llibres.