El Club Alpí Palamós a la Intermón-Trailwalker 2011

El cap de setmana 7 i 8 de maig del 2011 va tenir lloc la prova solidària Intermón-Oxfam Trailwalker 2011. El repte consistia en cobrir 100km pels parcs naturals del Montseny,Sant Llorenç del Munt i Montserrat,amb equips formats per 4 marxaires i 2 assistents i en un temps inferior a les 36 hores. Les normes de la travessa exigien que els 4 marxaires sortissin de Santa Maria de Palautordera plegats i arribessin així a Monistrol de Montserrat,passant junts per cadascun dels 8 controls situats per l'organització (Bassa de Sant Elíes, La Calma/Tagamanent, el Figaró, Sant Feliu de Codines, Sant Llorenç Savall, Coll d'Estenalles, Mura i Rellinars).

Hi havien 2 objectius molt clars :

D'una banda recaptar fons destinats a causes solidàries pel tercer món que porta a terme l'ONG Intermón-Oxfam. Així s'ha aconseguit superar la xifra dels 400.000 € mercès als donatius dels més de 200 equips inscrits,dels quals 2.200 € representen la quantitat aportada pel nostre equip(es demanava un mínim de 1.500€ per equip i 200€ com a drets d´inscripció).

Per un altre costat participar en una prova per equips única al món,que tot i celebrar-se fa anys a d'altres països, enguany es disputava per primera vegada a Catalunya. Finalment 202 equips, és a dir 808 marxaires i 404 persones de suport, van prendre la sortida des de Santa Maria de Palautordera. A cada població s'hi va anar congregant força gent i els seus habitants es van bolcar en l'organització.

Pel que fa els components de l'equip del Club Alpí Palamós, cal destacar també 2 aspectes :

1. Tota la feina prèvia endagada per tal de poder assolir el mínin demanat a la inscripció. Les aportacions d'amics, familiars, comerços, empreses, associacions...sumades a les quantitats aconseguides amb l'organització de la Marxa Nocturna Solidària dels Dos Castells i l'audiovisual El Canvi climàtic a les glaceres dels Pirineus, ho van fer possible.
  2. La participació del nostre equip en la cursa, integrat per en Josep Serra,en Francesc Riera, en Miquel Silva i l'Oriol Borràs com a marxaires i en Joan Ferrer i en Pere Llauradó com a equip de suport, ha estat un exemple de companyonia, solidaritat entre els 6 components, efectivitat, resistència i qualitat atlètica dels 4 marxaires.

Des del control 3 al Figaró, on el nostre equip ja anava en posicions capdavanteres entre els 10 primers classificats,fins arribar al control 7 a Mura on arribava en 8ena posició, la resposta va ser excel.lent. El ritme de grup va ser l'adient, molt compacte i regulant l'estat físic de cadascun dels marxaires en benefici de l'equip. A partir del control de Mura es va produir un fet lamentable, els 15 primers equips van seguir una direcció equivocada degut a que els senyals havien estat alterats. El primer equip, molt destacat, amb la claror del dia va poder rectificar, però la resta ja de nit els va ser impossible. A més, cal afegir que en aquests moments amb més de 80km a les cames va descarregar una forta tempesta que va fer encara més llastimosa la situació. Finalment ,diversos equips entre els quals el nostre, van arribar al Pont de Vilomara, una població situada prop de Manresa i molt lluny del control 8 situat a Rellinars. La majoria dels perjudicats van optar per abandonar en aquest punt.

Cal destacar l'acció d'un dels membres del nostre equip, en Miquel, que des del Pont de Vilomara es va afegir al dispositiu de recerca i rectificació del traçat, endagat per l'organització, la policia i els bombers,per evitar que el gruix de participants acabessin de la mateixa forma. L'organització en adonar-se del perill existent, va aturar la cursa a Mura per evitar mals majors. Posteriorment, amb el recorregut rectificat es va rependre la marxa unes hores més tard.

A la classificació final ens donen el 7è lloc amb 19hores 31 minuts i 49 segons.

Tot i això,entenem que són causes alienes a l'organització i fruït d´una bretolada, i des del Club Alpí Palamós valorem molt positivament tots aquests mesos de preparació, captació de fons i participació en un esdeveniment excepcional.

Tipus de Seccions