5a Marxa dels Traginers 2008

Aquesta edició liderada pel Club Alpí Palamós amb el suport del Departament d´Esports i l´Àrea de Medi Ambient,ha estat marcada per les inclemències meteorològiques que han condicionat la preparació,el desenvolupament i la participació en la marxa.

Pel que fa l´organització de la mateixa,s´ha patit tant el dia anterior en fer el marcatge del recorregut com el dia de la celebració pels intensos aigüats caiguts.

Els 243 valents inscrits que n´han près part,desafiant les alarmants prediccions del temps,tenen el nostre respecte i admiració per la seva fidelitat.

L´itinerari llarg d´uns 17 quilòmetres que arribava fins el Mas Cals,enguany l´han escollit poc més d´un centenar de participants, invertint-se el percentatge habitual dels darrers anys que acostuma a ser d´un 75% del total.

Pel contrari el recorregut curt d´uns 7 quilòmetres,ha vist passar a més de 200 persones. Des del moment de la sortida a les 8 del matí, remullats per la intensa pluja han decidit prendre aquesta opció menys arriscada.

Una de les variants amb l´obertura del camí del Balneari,tot just després del pas de l´Arbre Blanc, ha estat molt ben rebuda pel gruix dels marxaires. La feina de desbrossament del company Pere Parra (artífex del mateix) i el disseny del circuit per part d´en Remi Serra han agradat molt.

El conjunt d´elements patrimonials i naturals visitats en aquest immillorable paratge de la Vall de Bell-lloc,han rebut els elogis de tothom.L´ermita de Bell-lloc i Fitor,les fonts de Bell-lloc i Fitor,el Mas cals,els molins del Mas Antoniet i del Canyadell,Montagut i el Castell de Vila-romà no deixen indiferent a ningú.

A l´arribada amb l´esmorzar ,el regal commemoratiu i l´aixopluc instal.lat ,hem intentat que la gent es veiés recompensada pel seu esforç i patiment.

Pel Club Alpí Palamós ha suposat una prova de foc,superada amb èxit gràcies al recolçament de totes aquestes persones que no s´han arronsat davant l´adversitat.

Esperem que la propera edició tinguem més sort i el cel ens ofereixi el seu millor somriure.