11a Marxa dels Traginers 2014

El 9 de novembre el recordarem pel procés participatiu que ha provocat una mobilització ciutadana sense precedents al nostre país. Alhora la 11a Marxa dels Traqiners s'hi ha volgut afegir amb la presència de símbols nacionals : amb el lema “Omplim de groc la Vall de Bell-lloc”,donant samarretes grogues,amb una gran senyera presidint la sortida,amb el cant de “L'estaca” de Lluís Llach i la sortida ha estat precedida per l'himne nacional de Catalunya,”Els Segadors”. En una matinal de diumenge que ens ha donat una treba meteorològica,l'edició d'enguany s'ha celebrat sense incidències.La participació s'ha enfilat fins els 705 marxaires inscrits.

Amb l’organització del Club Alpí Palamós i el suport del Departament d´Esports i l´Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntament de Palamós.Els 2 itineraris marcats de 7km i 19,900 km oferien la possibilitat de visitar la Vall de Bell-lloc i d’altres punts d’interès patrimonial,etnogràfic i natural inclosos en l´Espai d’interès natural de les Gavarres.

L´itinerari llarg ens portava a visitar el l'Església vella de Sant Mateu de Vall-llobrega,la Creu d'en Maruny,Cal Carrony,la Riera del Mas Vidal,El Clot dels Matxos.El dolmen de la Roca de la Gla,El Puig de les Garrigues,el dolmen de la Serra Mitjana,el Camp de la Cadena,l'església de Santa Coloma de Fitor,el Pla del Descàrrec,el Puig Ribot,les Inscultures del Montagut Petit,el Dolmen i el Puig de Montagut,el Castell de Vila-romà,la Font de Bell-lloc,l'Ermita de Bell-lloc,la Resclosa del Molí del Mas Xifra d´Avall.

A l’arribada tothom ha rebut un obsequi especial commemoratiu d'aquesta diada,consistent en una samarreta de color groc amb l'anagrama de Traginers. Com sempre tothom ha pogut degustar un bon entrepà de botifarra calenta o embotit fred,acompanyat per un bon vi de l´Empordà i d’altres begudes.
A  nivell logístic i organitzatiu hem comptat amb la presència de 5 punts de control i avituallament i 2 controls de pas.Tot i això, com sempre l’excel•lent tasca portada a terme pels companys i companyes del Club Alpí Palamós ha vist recompensat tot l´esforç.
Estem molt agraïts per la confiança que ens fa any rera any un grup de persones molt fidel i d´altres que s´hi van afegint en cada nova edició per gaudir amb nosaltres d´aquest tipus d´activitat.

Volem agrair els nostres patrocinadors : Urbaser,NHBH Hutchinson.
Hem comptat amb la col•laboració de : l´A.D.F. Gavarres Marítima, Creu Roja Palamós i NHBH Hutchinson.
Els nostres proveïdors han estat : La Impremta S.C.,La Fleca de l’Empordà,Vins Can Mas,Carns Arnall,Coca-Cola i Fruites González.
La difusió dels actes ha anat a càrrec de Ràdio Palamós,T.V. Costa Brava i el Punt Avui.