Nevado Coropuna (6.425m) 2015

Perú es coneguda entre els muntanyencs per la famosa Cordillera Blanca i conegut en tot el món  pel Machu Pichu. Vam viatjar  a aquest país i, naturalment, no podíem  visitar-lo sense fer una incursió en les seves magnífiques muntanyes.
Volíem realitzar el trekking del Salkantay en autosuficiència (considerat per la National Geographic com 1 dels 20 millors trekking del món) i l’ascensió al Nevado Coropuna de 6425m (3r pic més alt de Perú, també és el volcà més alt del país i s’estima que és la muntanya amb la major massa glacial del Perú).
Aclimatació:
La idea era dormir a Cuzco (3200m), realitzar  el trek del Salkantay  (dormint el més alt possible, vam calcular a 4100m, a més aquest trekking  té  un pas a 4650m), aprofitar que algun dels autobusos nocturns passava per altituds de 4900m i visitar el Cañón del Colca dormint a Chivay (3700m). Ja ho sabem, una mica esbojarrat!!!
Trekking del Salkantay:
S’inicia des de Mollepata, una població situada a 60 km de Cuzco, per arribar fins allà hi ha un autobús que surt de Cuzco a una hora indeterminada pròxima a les 5 am. però degut a la poca concreció horària (suposava matinar massa) vam cercar una alternativa de transport i una agència de viatges que tenia dos places lliures en la seva minivan ens va vendre dos passatges (més car, però més còmode i segur).
El trek és de 75 km, el vam fer en 3dies/2nits, passa per diverses altituds entre 2800m i 4650m per la qual cosa es pot gaudir de molts tipus de vegetació i paisatge, una visió del Nevado Salkantay (6271m) des de molt a prop (grandiós i vertical) i des de Llactapata (ruïnes inques) la primera visió del Machu Pichu (vista impressionat!!! amb les seves muntanyes i nevats circumdants, inclòs el Salkantay).
Aquest trekking és molt calorós, excepte en la zona pròxima al coll del Nevado Salkantay (pas de 4650m, atenció:aquí la nit és molt freda i humida) i amb constants pujades i baixades, per això s’ha d’anar amb  prou líquids per hidratar-se (no només aigua), l’opció de comprar pel camí no és segura, excepte en les zones d’acampada.
Ascensió al Nevado Coropuna:
Aquest Nevado és un volcà de 6425m amb 6 cons volcànics, s’aixeca 4500m des del terreny circumdant,  per això la seva visió en l’aproximació és espectacular.
L’accés des d’Arequipa és un trajecte de 6-8h en 4x4, també es pot accedir en un bus que va cap al Cañón de Cotahuasi (passa un cop al dia però arriba a la zona de nit)
L’ascensió pot realitzar-se amb només 2 campaments: el camp base proper a la Laguna Pallarcocha (4800m), el camp 1 a 5200m; per arribar al camp 1 hi ha un “passeig” per terreny arenós/rocós de la morrena que es pot fer en menys de 3 hores.
En el CB no disposes d’aigua (només la llacuna), però si arribes amb cotxe privat no hi ha problema per portar-ne, el camp 1 el vam trobar amb neu, per tant se’n pot obtenir si dus els estris adequats (en aquest punt vam tenir un petit problema que podia haver estat greu, però això és una altre història...)
El dia de cim comencem a caminar cap a les 3 am, amb fred i vent (típic), poc després de sortir s’inicia la pendent (màxim 60º). La dificultat depèn de l’estat de la neu, nosaltres vam trobar trams de neu profunda i penitents (com indica el nom són una autèntica “penitència”), aquesta temporada encara no havia aconseguit cim cap expedició, per tant no hi havia restes de traça (què hi farem!). Finalment la pendent baixa i el cim es converteix en un pla de 12 x 20 km. Al voltant de les 10 am gaudíem de les magnífiques vistes!!! !!!.
Això sí, com que aquest cim no és molt concorregut vam gaudir d’una muntanya per a nosaltres sols!!! Tot un luxe!!!! La sensació de pensar que en tota aquella immensitat estem sols és.....indescriptible.
La baixada es realitza en 5h (més desmuntar el C1) i si disposes de vehicle pots dormir en Arequipa, sinó hauràs d’esperar un dia per agafar el bus (això diuen, nosaltres no vam veure cap bus en cap moment) i ara sí, guanyar-te el merescut descans!!!