7a fase neteja Castell de Vila-romà 2013

Després d´una incertesa pel que fa a la previsió climatològica,el diumenge 20 de gener de 2013,s´ha dut a terme la 7a fase de neteja del Castell de Vila-romà en un matí asoleiat.

El grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l´A.D.F. Gavarres Marítma coordinats per l´arqueòloga Clàudia Echenique,han pogut cloure les tasques de desbrossament de tot el perímetre.

A més, s´han tal.lat pins del sector de llevant que posen al descobert tota aquesta vessant.Així s´aconsegueix una visual sencera des d´aquest costat sense tenir cap obstacle. També s´han tallat un parell de pins de la banda de ponent malmesos des de la nevada del 2010.

S´ha ampliat l´àmbit desbrossat pel sud i de la zona de l´esplanada del Castell.

Arribats a aquest punt ,amb la realització de la 6a i 7a fase amb un petit interval de 3 mesos s´ha aconseguit recuperar l´actuació que es va anul.lar l´any 2011.

Es constata que l´estructura a nivell dels murs de l´entrada de llevant.presenta esquerdes que fan aconsellable una intervenció de consolidació de l´estructura.Aprofitem per continuar reivindicant aquest fet.Des de les 2 associacions participants fa anys que s´aporta capital humà i logístic. No es vol que el bressol del municipi de Palamós esdevingui en l´oblit.

Des del Club Alpí Palamós volem agraïr el suport logístic i humà de l´A.D.F. Gavarres Marítima i dels integrants del Club Alpí Palamós.