Ian Silva guardonat a la 11a Gala de l'Esport Palamosí 2015

Nascut a Palamós el 12 d'agost del 2004, porta vinculat al Club Alpí Palamós d'ençà que els seus pares van observar que fer activitats de muntanya s'havia convertit en una forma de vida, on se sent a gust i gaudeix plenament de la natura. Les llargues caminades no l'han espantat mai i ben aviat va deixar el cotxet per caminar pels camins de ronda i corriols de les Gavarres. A poc a poc va trobar l'equilibri entre esforç i la diversió i,poc abans dels 5 anys,ja coronava el cim del Puigmal (2913m). Després comptava els anys pujant cims.

Ian Silva amb 5 anys al cim del Canigó Ian Silva al Trail Rocacorba

El proper dilluns 22 de juny a les 20h al Teatre-Auditori "La Gorga",en el decurs de la 11a Gala de l'Esport Palamosí organitzada pel Departament d'Esports de l'Ajuntament de Palamós,rebrà un merescut reconeixement per la seva progressió i trajectòria.

LLiurament dels premis a l'Ian i al Club Alpí Palamós

-El Carlit amb 5 anys,el  Canigó poc dies abans de fer 6 anys,el Puigpedrós amb 7 anys,el Pedraforca amb 9 anys, Bastiments amb 9 anys o recórrer l'exigent Ruta dels Estanys Amagats de 73km en quatre etapes amb 9 anys.

L'Ian al cim del Puigmal

L'Ian al cim del Pedraforca

Amb 10 anys ha trepitjat el sostre de Catalunya, la Pica d'Estats de 3145m .Quan baixava li va demanar al seu pare que el pròxim pic havia de ser l'Aneto.

L'Ian al cim de la Pica d'Estats

Però la seva passió també passa per fer vies ferrades, excursions a gorgues, rius i boscos o afegir-se a aquesta gran febre de córrer per la muntanya, on ja ha realitzat la cursa dels Cingles de la Llémena (15km), la Cursa de Muntanya de Girona (18km), la Cursa de Rocacorba (20km) i la Montserrat Skyrace (15km).

L'Ian a la cursa de muntanya Montserrat Skyrace

L'Ian ha de ser el detonant perquè tothom pugui confiar en el potencial que tenen els petits de la casa.Aquests,sense pressions i exigències i sempre dintre de les seves possibilitats, tenen molt a dir. Se'ls ha de donar l'oportunitat de tastar l'aire pur i lliure d'un silenciós cim, de veure animals salvatges, del gust que té aconseguir un repte i aprendre els valors de respectar i estimar la natura.

Miquel Silva,pare de l’Ian.