Memòria integral d'activitats (Octubre 2011 - Setembre 2012)

Durant el periode comprès entre octubre de 2011 i setembre de 2012 al Club Alpí Palamós s´ha portat a terme tot aquest seguit d´activtats :

5es Jornades de Muntanya i Natura 2011

Aquestes 5es Jornades Muntanya i Natura ens ha tornat a fer palès l´interès per aquesta temàtica. Totes les propostes presentades han rebut una  gran acollida.Aquest format,integrat per una pel·lícula de cinema,un personatge destacat amb el seu testimoni i un audiovisual de producció pròpia,hem constatat que resulta prou equilibrat.

-Pel que fa la pel·lícula “La mort d’un guia” del director Jacques Ertaud,va fer aflorar les grans qüestions i debats que,històricament, han envoltat el món de l’alpinisme. Altra volta,el Cinema Arinco va ser un marc incomparable per la seva visualització.

-El biòleg i alpinista Jordi Lalueza amb el seu audiovisual “Els volcans més alts de la Terra(la Puna d’Atacama)”, ens va fer arribar d’una manera molt personal tot el que va viure en les expedicions que van tenir lloc en aquest indret sud-americà.El Departament d´Esports de l´Ajuntament de Palamós li va fer lliurament d’una placa commemorativa.

-L’audiovisual “Viatge a les Antípodes” amb el relat dels nostres companys Joan Ferrer,Teresa Ros,Lluís Viñals i M.Rosa Forns,ens va apropar a les llunyanes terres de Nova Zelanda.

Marxes populars

-La 8a edició de la Marxa dels Traginers va venir marcada per l’ajornament el diumenge 6 de novembre. Després dels intensos aiguats,les rieres i camins de la Vall de Bell-lloc, presentaven un aspecte que feia perillós el recorregut pels participants. Així doncs,el diumenge 13 de novembre es va poder celebrar amb certa normalitat comptant amb 562 marxaires inscrits.

--El 13è Itinerari Megalític a les Gavarres,l´Ardenya i Muntanyes de Begur va aplegar un centenar de participants al terme de Palafrugell.Destaquem com sempre la feina d’en Remi Serra,M.Luz Bao,Pere Parra i Jordi Casadevall durant aquests anys.

Expedicions

-En Josep Vilanova ha participat en un viatge/expedició a l´Antàrtida.

-En Lluís Viñals i la M.Rosa Forns van completar el recorregut circular al Massís del Stok Kangri al Ladakh.En Lluís va culminar l´ascensió al cim principal de 6.123m.

Sortides a l’estranger

-En Pere Llauradó va fer l´ascensió al cim de la Paglia Orba(2.525m),el Monti d´Oro(2.389m) i la Punta Alta(1.855m) a les Agulles de Bavella a l´illa de Còrsega.

-En Josep Vilanova,Jesús Correa,Zisko Rodríguez i Pere LLauradó van estar als Alps,en concret al Parc Nacional dels Écrins,ascendint el Dôme de Niege(4.015m).

Sortides diverses

-Les sortides d’alta muntanya(Punta Alta,3.000 de Panticosa,Cambre d´Ase,Mulleres). En Zisko Rodríguez i en Josep Vilanova van acabar la ruta integral Les Tres Erols al Mont Perdut.En Zisko Rodríguez va completar en solitari l’ascensió al Mont Perdut per la seva vessant nord.El mateix va fer la cordada formada per Jesús Correa,Xavi Gras i Rafel Paradeda.

-Les sortides de mitja muntanya(Travessa de l’Albera,El Coral) i les sortides socials(Cadaqués,Tossa de Mar,Fitor,El Pujarnol,Portbou).

-Les escalades als Carcaixells de Solius.

-Cal destacar les col·laboracions amb d’altres entitats : l’organització de la 3a Caminada del dia mundial sense fum conjuntament amb l´Hospital de Palamós i el 3r Tast de vins al Puigmal amb els cellers de la D.O. Empordà.

Curses de muntanya

-En Mikel Silva ha assolit uns extraordinaris resultats acabant la Marató Zegama-Aizkorri de 42,195 Km i amb 5.472m de desnivell,en la posició 238 amb un temps de  05:57:31; fou Finisher Els Bastions en Skyrunner 85km (-24h), posició 5 amb un temps de  13h 49min 08seg ;la Porta del Cel(65 km) amb 14h30min,la terra d'indiketes de Santa Cristina d'Aro, fent la Cursa de btt del Pollastre (36er amb 2:49:25) la Cursa de la Guilla (17e amb 2:25:25) i amb una classificació al Indiketa de ferro (pollastre + guilla) de 6na posició. la Marató de l’Ardenya de Santa Cristina d'Aro 42.5 km, posició 13 amb un temps de 04:35:06; Marató Salvatge de les Guilleries 42,5 km, posició 5 amb un temps de 04:53:49.

-En Josep Serra va participar als Bastions(86km)acabant el 22è amb 17h 28min 46seg .

-En Francesc Riera va participar a la 20a Rasos de Peguera–Manresa(82 Km),acabant el 19è,a la 25a Marxa Romànica de Navàs(83 km),entrant en 89ena posició i a la 1a "Trail La vall"  mitja marató de muntanya (21 km.)de Bellcaire on va ser 31è amb un temps de 2 hores 19 minuts 47segons.

-L’Oriol Borràs a l´Ultra Trail Serra de Tramuntana 107 km amb 19h33' (lloc 150),Marató salvatge de les Guilleries 5h42' (lloc 28). Els Bastions (31è) amb 19h 40min 32seg. La ehunmilak(168Km i 11.000m de desnivell+)en 46a posició amb 38h18'.

Esquí de muntanya

-Hem anat al Pic de Thoumasset i a Orri-Airoto.

-La Maribel Morillas va aconseguir uns grans resultats acabant com 1a veterana Campionat de Catalunya a La Molina,1a en categoria mixta a la Copa Catalana,3ª a la Traça Catalana i 2a a Alti Toy una cursa internacional a França.

Duatlons/Triatlons

-La Maribel Morillas va acabar com a 1a veterana Triatló Half Extrememan a Menorca i 2a veterana Duatló de Sant Joan de les Abadesses.

-En Miquel Silva va participar a la Indiketa de Ferro Santa Cristina d’Aro (Cursa a peu Sa guilla + marxa btt del Pollastre) posició total 7è amb un temps de 05:09:39.

–L´Oriol Borràs va disputar la Duatló de Queralbs 3h56'58" (lloc 189) i la Triatló de Barcelona 2h20' (lloc 299).

Bicicleta de muntanya

-Les sortides programades en bicicleta de muntanya(ruta pel volcà Traiter).

-En Josep Serra va acabar la Epic Trail Pirinées al  Pont de Suert amb 235 km i 6.500m de desnivell.

-L´Oriol Borràs i en Rafel Paradeda van completar el recorregut de la Transcantàbrica de 550 km en 7 dies.

-En Fèlix lópez ha participat a : L´Andalucia Bike Race una cursa de 6 etapes puntuable per la UCI amb participants de tot el món,a l´Open Girona de Btt amb Roadbook (guanyadors del Open on van guanyar 2 etapes i en una van fer 2ons),a la volta a Montserrat PORTALS en btt amb 57 km i 1500m positius(20è de la general amb 2:50 ),a la Terra de Maquis ( 2 dies amb 230Km i 7000m positius acabant com a finisher ),a la Turbon Non Stop ( 1 dia 100 Km 4000m positius acabant com a finisher)i a la Roadbook Conrad LLoveras ( Torroella de Montgrí ) finalitzant en 3a posició.

Rogaining

El rogaining és una mena de cursa d’orientació d´ultra distancia a muntanya amb una durada màxima de 24h.Els equips,formats per 2-5 persones,competeixen en horari diürn i nocturn,amb l’ajut de mapa i brúixola per tal d’anar trobant un punts fixats previament.Cal un treball en equip,estratègia i resistència.

-L´Oriol Borràs ha participat en el Rogaining "The wild boar rogaining (lloc 62) i elRogaining "Les tres Valls" (lloc 11).

Projecte solidari

-Hem participat en la campanya solidària SOS Richi. La recaptació de fons aconseguida ha superat els 300€.

Curset

-Hem portat a terme un curs d’iniciació a la fotografia digital de natura,amb elprestigiós fotògraf Francesc Muntada.

Escoles

-S’ha portat a terme el 5è Curs Municipal d’iniciació a l´Escalada amb tots els centres escolars(C.E.E. Els Àngels,Col·legi Vedruna,I.E.S. Palamós,Col·legi Vila-romà,Col·legi Ruiz Giménez i Col·legi La Salle) al rocòdrom instal·lat pel Departament d´Esports dins del pavelló municipal.

-El monitoratge va a càrrec d’en Marius Pla.

Social

-El número de socis de la nostra entitat segueix engrandint-se,arribant als 121 actuals.

-En Miquel Silva va rebre el premi a la 8a Gala de l´Esport Palamosí.

-Hem tornat a participar per 3a vegada en la Festa Major de Palamós gestionant una barraca.

-El nostre company Zisko Rodríguez ha inaugurat la botiga Zisko Natura.

www.clubalpipalamos.com

-Seguim actualitzant i millorant la comunicació informàtica,per tal de donar-nos a conèixer i oferir un millor servei.Hem agrupat molts articles per apartats i s´ha afegit l´apartat de “Tracks” i “A on podem menjar ?” Seguim mantenint el grup Club Alpí Palamós al Facebook obert per a tothom.

Material i local social

-Hem adquirit un equip de música per utilitzar en els diferents actes.

-Hem optimitzat l´espai del local social,instal.lant-hi un banc-bagul i prestatges per emmagatzemar més material.

Publicacions

-La guia “Val d´Aran.Excursiones,ascensiones y travesías” de F.X.Gregori i Rosa M.Comamala.

-Seguim subscrits a les publicacions Desnivel,Pirineos,Vèrtex i Natura.

Àpats

-Per tal de cohesionar el grup han tingut lloc amb motiu de : la presència d´en Jordi Lalueza,Marxa dels Traginers,Fitor

Administracions i Ens Públics

-El contacte segueix essent continu amb :

-L´Ajuntament de Palamós(Departament d´Esports,Àrea de Medi Ambient i Departament de Cultura).

-El Consorci de les Gavarres.

-La Diputació de Girona.

-L´A.D.F Gavarres Marítima.

-L´Associació de Veïns de Sant Joan.