Memòria integral d'activitats (Octubre 2012 - Setembre 2013)

Durant el periode comprès entre octubre de 2012 i setembre de 2013 al Club Alpí Palamós s´ha portat a terme tot aquest seguit d´activitats :

6es Jornades de Muntanya i Natura 2012

Les 6es Jornades de Muntanya i Natura van confirmar l´interès i la participació massiva en la majoria de les propostes presentades.Es van tancar amb un seguiment rècord i amb la percepció que, en conjunt, han estat les de més qualitat.

L’audiovisual “Ladakh,el petit Tibet”,un excel·lent muntatge d´en Joan Serratosa amb fotos de l’Esther Pons i en Pere Llauradó,a banda de mostrar la vida,el trekking i ascensió al massís del Stok Kangri en aquest indret de l’Himàlaia indi,va esdevenir una reivindicació de l’opressió que pateix el poble tibetà.

La pel·lícula “Entre lobos” del director Gerardo Olivares,basada en una situació real on el protagonista no té cap contacte amb humans dels 7 als 19 anys,va arribar molt als espectadors amb un missatge directe de les relacions que es poden donar entre natura,homes i animals.El cinema Arinco,que va lliurar a cada persona un dossier relacionat amb la pel·lícula,es va omplir i va registrar la millor entrada de totes les edicions.

L’alpinista Jordi Pons,un dels pioners de les activitats d’alt nivell a l’estat espanyol i un referent internacional,ens va emocionar amb les seves experiències al llarg de gairebé 70 anys al món de la muntanya. Amb el seu caràcter afable i una memòria prodigiosa,va saber connectar i captar l’atenció de tots els assistents amb la projecció de l’audiovisual "Jordi Pons,les muntanyes de tota una vida".

El Departament d’Esports de l’Ajuntament de Palamós li va fer lliurament d’una placa commemorativa.

Marxes populars

-La 9a edició de la Marxa dels Traginers va enregistrar una xifra rècord de participants amb 767 marxaires inscrits.Durant aquest diumenge 4 de novembre vam gaudir d’un dia immillorable per poder dur a terme una activitat com aquesta.

-El 14è Itinerari Megalític a les Gavarres i l´Ardenya va aplegar una vuitantena de participants al terme de Sant Sadurní de l´Heura.Destaquem com sempre la feina d’en Remi Serra,M.Luz Bao,Pere Parra i Jordi Casadevall durant aquests anys.

Sortides a l’estranger

La participació d´en Miquel Silva,l´Oriol Borràs i l´Àlec Ramon a la Transalpine Run,una prova internacional de curses de muntanya per parelles disputada en 8 etapes i en els límits de 4 països diferents.  En Miquel,formant equip amb en Josep Pera,van acabar en 13a posició de la seva categoria i 55ens a la general. L´Oriol i l´Àlec van finalitzar en el 45è lloc.

En Josep Serra va participar a l´Ultratrail del Montblanc(168km i 9.600m de desnivell) entrant el 240è de la general(87è en la seva categoria) amb 33h14´.Va millorar en 1 hora el temps de la seva participació en l´edició del 2009.

En Pere Llauradó va fer l´ascensió del Triglav(2.864m) i el Mangart(2.645m) als Alps Julians d´Eslovènia.

La Violeta León,en Jesús Correa,en Zisko Rodríguez i en Pere Llauradó van estar als Alps suïssos fent un intent a la Dent Blanche(4.357m),arribant només fins al refugi Rossier(3.507m)degut al mal temps.

Sortides diverses

-Les sortides d’alta muntanya(Vall de Subenuix, la Tossa Plana de Lles,Alta Vall del Ter,Coma Pedrosa,Vall de Riu Ventolau,Torre d´Eina,Tusse de Remuñe,Circ de Troumouse).En Xavi Gras i en Jesús Correa van fer la Canal Central dels Encantats.La cordada Xavi Gras-Violeta León van ascendir 14 dels 16 tres mils del Circ del Vignemale. En Xavi Gras,en Jesús Correa,la Fina Huerta i en Miguel Madrero van fer la Cresta integral dels 9 tres mils Bachimala a més dels 3 Culfreda.

-Les sortides de mitja muntanya(Travessa del Montgri).

-Les sortides socials(Pla de l’Estany,Fitor,Cap Norfeu,Pals-Begur,Parc Natural del Cap de Creus,Torrent de Madriu,Palau-Saverdera).

-Les sortides d’escalada(el taller d’escalada al Far de San Sebastià i la via ferrada Regina-Peramola).

-Cal destacar les col·laboracions amb d’altres entitats : L´aportació de voluntaris a la Copa del món de triatló celebrada a Palamós,el 4t Tast de vins al Puigmal amb els cellers de la D.O. Empordà.

Curses de muntanya

- En Miquel Silva va participar a : la Trail La Porta del Cel Skyrunner(65 km) acabant amb un temps de 14:31:00 en 4a posició,5a posició,a la Transgavarres des de Palamós a Girona(55 km) amb un temps de 04:47:34 i 5a posició,a la Marató i Mitja de l'Ardenya(63km)acabant en 06:58:45 i 6a posició,a la Marató Romànic Extrem Vall de Bianya(42 Km) arribant amb 04:25:56 i 10a posició,a la Marató de Cap de Creus(42 km) finalitzant amb 04:32:44 i en 12a posició,a la Mitja Marató de les Gavarres de Sant Martí Vell(21km i 500m)arribant en 02:03:02 i 13a posició,a la Marató Hivernal de Campdevànol(42 km)entrant amb 05:25:24 i 35a posició.

-En Josep Serra va participar als Bastions(85 km) acabant el 21è,millorant en 20 minuts el temps de l’anterior edició, a la Romànic Extrem Vall de Bianya 42 km. 2000 m D 05h21.49 i 63è,a la Transvulcània 83km. 8500 m D 11h44 i 225è i a la Matagalls-Montserrat  85km. 5980m D. 12h11 i 71è.

-En Francesc Riera va participar a la 21a Rasos de Peguera–Manresa(82 Km),acabant el 21è,a la 26a Marxa Romànica de Navàs(83 km),entrant en 27a posició,a l´11a Trenkakames(82km) finalitzant el 29è i a la 9a Marxa de 24 hores del Cap de Creus(87km) el 56è classificat.

-L’Oriol Borràs va participar als Carros de Foc Skyrunner(60 km) acabant amb 19h40',a la Mitja marató L'Escala Tramuntrail(21 km)amb 2h14' i 49è,a la Marató i mitja de l'Ardenya(63 km) amb un temps de 8h44'(52è),a la Marató hivernal de Campdevànol(42 km) entrant amb 5h40'(56è),a la Marató Vall del Congost(42 km) finalitzant amb 6h35'(125è),a la Mitja marató d'Agullana "La suada"(21 km) creuant l´arribada amb 2h01' i 12è.

-L´Àlec Ramon va participar a  l´Ultra Bastions (85 km < 24 h),a la Carros de Foc (60 km < 24 h), a l´Ultra Cavalls del Vent (86 km < 24 h),a la Mitja Marató de Muntanya de l'Escala (21 km),a la Marató i Mitja de l'Ardenya (63 km),a la Marató Salvatge de les Guilleries (42 km),a la Marató de muntanya Romànic Extrem de la Vall de Bianya (42 km).

-La Maribel Morillas va acabar com a 1a absoluta a la Marxa popular de 20km de Platja d'Aro i  com a 8a a la Mar i Murtra de Blanes amb un temps de 1:41:23.

Esquí de muntanya

La Maribel Morillas ha obtingut uns excel·lents resultats com ho demostra la classificació com a 5a veterana prova de la Copa del Món a Font Blanca(Andorra),8a veterana a la IX Copa d’Andorra,4a a la VIII Copa Catalana de curses verticals,4a veterana a la Copa d'Espanya,3a veterana a la Cronoescalada de La Molina,4a veterana al Km Vertical a Cambra d'Ase i la participació a la prova francesa de la TSC Millet.

Malauradament, mentre feia el darrer entrenament de preparació per participar en una de les curses internacionals més prestigioses del món,la Pierra Menta, va patir un greu accident.

Duatlons/Triatlons

-En Miquel Silva va participar a la duatló IV Indiketa de Ferro (1/2 Marató de La Guilla i cursa de btt el Pollastre) total de les dues curses 05:14:50 i 6a posició.

-La Maribel Morillas va acabar en la distància HALF(2km natació,80km ciclisme,20 km cursa a peu) com a 5a veterana a Zarautz(Euskadi) amb un temps de 05:53:09 i 1a veterana al Cabo de Gata(Almería) arribant amb 05:19:59.

En la distància olímpica(1,5km natació,40km ciclisme i 10km cursa a peu):fou la 2a classificada absoluta a la Triatló de Mossos i Bombers amb un temps de 2:21:28 i 2a veterana a la triatló de Tossa de Mar amb un registre de 03:16:05.

Hauria participat a la prova de la Copa del Món de triatló que es disputa a Palamós el 13 de juliol,si no hagués patit un accident de muntanya.

Bicicleta de muntanya

-Les sortides programades en bicicleta de muntanya(Circular d´Espolla al Puig Neulós a l´Albera).                             -La Maribel Morillas  fou la 1a veterana a la Terra de Remences i 1a classificada absoluta a la Terres de l'Aigua al Montseny en les proves de cicloturisme.                                                                                                          -En Joan Serratosa va participar a la Pedals de Ferro,una ruta amb 260km i un desnivell positiu de 8.350 metres que uneix els paratges de l’Alt Berguedà i el Baix Berguedà i visitant el Parc Natural del Cadí-Moixeró, el Pedraforca, el Catllaràs, la Serra del Picancel, les colònies tèxtils, Peguera i els cingles de Capolat.

Travesses de natació

-La Maribel Morillas va finalitzar com a 3a veterana a la Travessa de Calella a Llafranc amb un temps de 27:55,5a veterana a la Travessa de L'Escala  amb un registre de 46:46,11a veterana a la Travessa de Colera amb un crono de 0:59:22 i 12a classificada a la Travessa de Platja d'Aro amb un temps de 1:02:02.

Raids

-En Miquel Silva va disputar el Raid popular de La Pera per parelles,10km BTT - 7km caiac - 10km cursa a peu - 10km BTT, juntament amb l´Ignasi Ferrer,acabant amb un temps de 02:30:00 en 1a posició.

Campanyes

-Enguany la plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" integrada pel Club Alpí Palamós i l´ADF Gavarres Marítima, va portar a terme després de 2 anys d’impàs,la 6a i 7a fase de neteja del Castell en un interval de 3 mesos.Les feines de neteja i desbrossament d’aquest indret històric es van eixamplant i permeten tenir-lo en unes mínimes condicions visitables.

Curset

-Hem portat a terme un curset de coneixement forestal amb l´Associació de Defensa Forestal Gavarres Marítima.

Escoles

-S’ha portat a terme el 6è Curs Municipal d’iniciació a l´Escalada amb tots els centres escolars(C.E.E. Els Àngels,Col•legi Vedruna,I.E.S. Palamós,Col•legi Vila-romà,Col•legi Ruiz Giménez i Col•legi La Salle) al rocòdrom instal•lat pel Departament d´Esports dins del pavelló municipal.

-El monitoratge va a càrrec d’en Marius Pla.

Social

-El número de socis de la nostra entitat segueix creixent,superant la xifra de 118 persones,un 90% dels quals estan federats.

-En Francesc Francés va ser escollit com a nou Veguer de la Regió II,que aplega totes les entitats excursionistes de la demarcació de Girona dins de la federació catalana(FEEC).

-L´Oriol borràs va rebre el premi a la 9a Gala de l´Esport Palamosí.

-L´Esteve Ros,el nostre soci de més edat,va assolir el cim del Pedraforca i el Puigmal amb gairebé 80 anys.

-S´han creat els premis Montagut i Gavarres per distingir les activitats destacades dels socis i sòcies del nostre Club.

-Hem tornat a participar per 4a vegada en la Festa Major de Palamós gestionant una barraca.

-Es comença a preparar el 25è aniversari del CAP.

www.clubalpipalamos.com

-Ens hem donat d´alta a l´Agència Española de Protecció de Dades.

-Seguim actualitzant i millorant la comunicació informàtica,per tal de donar-nos a conèixer i oferir un millor servei. Seguim mantenint obert el grup Club Alpí Palamós al Facebook per tal que tothom hi pugui interactuar.

Material i local social

-Hem adquirit una mini-càmara per poder fer gravacions personalitzades i amb detall.

Publicacions

-El nostre company F.X.Gregori és l’autor de la guia “Pla de l’Estany,17 itineraris a peu”.Està editada per Cossetània edicions dins de la col•lecció Atzimut-Comarcal senderisme núm.11.

-Seguim subscrits a les publicacions Desnivel,Pirineos,Vèrtex i Natura.

Àpats

-Per tal de cohesionar el grup han tingut lloc amb motiu de : la presència d´en Jordi Pons,Marxa dels Traginers,Fitor,neteja del Castell de Vila-romà,voluntaris Copa del món de Triatló.

Administracions i Ens Públics

-El contacte segueix essent continu amb :

-L´Ajuntament de Palamós(Departament d´Esports,Àrea de Medi Ambient i Departament de Cultura).

-El Consorci de les Gavarres.

-La Diputació de Girona.

-L´A.D.F Gavarres Marítima.