Memòria integral d´activitats (Octubre 2009 - Setembre 2010)

Si fem una valoració dels diversos apartats durant el període octubre 2009-setembre 2010, podem resumir-los així :

3es Jornades de Muntanya i Natura

-Hem mantingut el mateix format,constatant que s´obté una bona resposta del públic. Un dels factors clau és l´aposta per la qualitat de les propostes presentades,fet que fa més atractiu tot el conjunt.

-La pel.lícula "5 días,un verano" al cinema Arinco.

-L´audiovisual "Caminant per Tanzania",un muntatge d´en Joan Serratosa.

-La presència de l´alpinista Oriol Baró amb l´audiovisual "Escalades Extremes".

-Enguany la fatalitat ha fet que dediquéssim tots els actes a la memòria del nostre company Dani Viñas,que ens va deixar uns dies abans de la seva celebració.

Marxes populars

-La 6a Marxa dels Traginers amb una participació de 475 marxaires va tenir una molt bona acceptació.

-El 11è Itinerari Megalític a les Gavarres i l'Ardenya va ser l'edició que va aplegar més participants al terme de Calonge. Destaquem la feina d'en Remi Serra, M.Luz Bao, Pere Parra i Jordi Casadevall durants aquests anys.

Sortides a l´estranger

-En LLuís Viñals i la Judit Viñals van fer el trekking del Baltoro fins el camp base del K2.

-En Pere LLauradó va fer els cims del Monti Cinto (2.706m) i Monti Rotondo (2.622m) a l'illa de Còrsega.

Sortides diverses

-Les sortides d´alta muntanya (Mont-roig, Pic d'Eina, Estanys de la Pera, Canal de l'Ordiguer, Canal Sàbat ,Gran Facha, Aneto).

-Les sortides de mitja muntanya (Pic de les Bruixes, Puigsacalm, Cingles de Bistoltes).

-Les sortides socials(Santa LLúcia de l'Arboç). En aquest apartat cal destacar l´organització de la caminada del dia mundial sense fum amb l'Hospital de Palamós i el Tast de vins al Puigmal amb els cellers de la D.O. Empordà.

-L'escalada a Pinell.

Bicicleta de Muntanya

-Hem fet diferents sortides : l´ascensió a la Tossa d´Alp,la volta al Bassegoda,la volta al Massís de l´Ardenya-Cadiretes.

-En Joan Serratosa,en LLuís Viñals i en Rafel Paradeda van fer la Pedals d´Occitània.

-En Josep Serra i en Rafel Paradeda van completar la Pedals de Foc.

-La Maribell Morillas va participar en l´exclusiva cursa Titan Race a l´Atlas del Marroc.

Competicions de muntanya

-En Josep Serra va disputar l'ultratrail d Andorra (90Km.).

-En Francesc Riera  segueix participant en les marxes de resistència organitzades per la FEEC arreu de Catalunya.

-Destacar la participació d'en Mikel Silva i l'Oriol Borràs en diverses curses de muntanya.

Formació

-Hem portat a terme 2 nous cursets d´iniciació : d´esquí de muntanya i d´orientació. Ambdós sota la supervisió de la FEEC i amb monitors titulats.

Escoles

-S´ha consolidat el 3er curs municipal d´iniciació a l´Escalada a tots els centres escolars (C.E.E. Els Àngels, Col.legi Vedruna, I.E.S. Palamós, Col.legi Vila-romà ,Col.legi Ruiz Giménez i Col.legi La Salle) al rocòdrom instal.lat pel Departament d'Esports dins del pavelló municipal.

-El monitoratge va a càrrec d´en Marius Pla.

Campanyes

-Després de la nevada del 8 de març de 2010,s'han realitzat diverses actuacions de neteja i desbrossament, sota la coordinació de l'Àrea de Medi Ambient i amb la col.laboració de l'A.D.F. Gavarres Marítima,Associació d'Amics de la Bell-lloc, Club de Rem i Urbaser.

-Enguany les accions de la plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" es van concentrar en la neteja de tot el seu entorn després de la nevada.

-El número de socis es manté en el centenar.

-Vam ser guardonats amb el XIIIè Premi Cirera d´Arboç,concedit pel Consorci de les Gavarres a les associacions que es destaquen per la preservació i enaltiment dels valors del Massís de les Gavarres.

-En Pere Parra i en Josep Serra van ser premiats a la VI Gala de l´Esport Palamosí.

-Es van celebrar eleccions i es va escollir una nova Junta Directiva pel període 2009-2015 :

en Pere LLauradó com a President i en Zisko Rodríguez,Jesús Correa,LLuís Viñals i Rafa Morillas com a Sots-Presidents. La Maribel Morillas substitueix en Joan Ferrer com a tresorera. L´Àngel Cervera passa a encarregar-se del material. La resta de càrrec es mantenen.

Barraca Festa Major

-Després d'uns anys d'absència, hem tornat a participar en la Festa Major de Palamós gestionant una barraca. Els resultats han estat prou positius.

Publicacions i  Biblioteca

-Hem editat el llibre "10 Anys d'Itineraris Megalítics a les Gavarres i l'Ardenya", on es recullen tots els recorreguts detallats i perfectament il.lustrats. L´equip d´edició ha estat format per : Remi Serra, M.Luz Bao ,Pere Parra, Pere LLauradó, Joan Serratosa, Zisko Rodríguez i Àngel Cervera.

-Vam presentar el llibre "Val d'Aran" 17 itineraris a peu d'en F.X.Gregori.

-Seguim subscrits a les revistes Pirineos,Desnivel, Vèrtex i Natura.

-Hem rebut diverses guies d'en F.X.Gregori i s'han adquirit llibres nous.

www.clubalpipalamos.com

-Seguim actualitzant i millorant la comunicació informàtica,per tal de donar-nos a conèixer i oferir un millor servei. També disposem del grup Club Alpí Palamós al Facebook com a eina interactiva per a tots els socis.

Àpats

-Per tal de cohesionar el grup han tingut lloc amb motiu de la presència de l'Oriol Baró, Marxa Traginers, Santa LLúcia, acomiadament d'en Joan Muñoz, neteja boscos pels efectes de la nevada, llibre megalítica.

-Hem adquirit un nou projector audiovisual.

Administracions i Ens Públics

-El contacte segueix essent continu amb l´Ajuntament de Palamós (Departament d'Esports, Àrea de Medi Ambient i Departament de Cultura), amb el Consorci de les Gavarres ,amb la Diputació de Girona i amb l'A.D.F: Gavarres Marítima.