Memòria integral d´activitats (Setembre 2010 - Setembre 2011)

Fent una valoració dels diversos apartats del Club Alpí Palamós durant el periode setembre 2010 - setembre 2011, podem resumir-los així :

4es Jornades de Muntanya i Natura

-Hem mantingut el mateix format,constatant que s'obté una bona resposta del públic. Un dels factors clau és l'aposta per la qualitat de les propostes presentades, fet que fa més atractiu tot el conjunt.

-Audiovisual "Expedició Aconcagua 2007 (vessant est)" a “La Gorga”, un muntatge de l'Àngel Cervera on els integrants del Club Alpí Palamós Zisko Rodríguez, Jesús Correa i Victor Ceder intenten l'ascensió del sostre d'Amèrica per una via poc freqüentada.

-Projecció de la pel.lícula “ Himalaya” al cinema Arinco, un homenatge als xerpes i a totes les poblacions que viuen estretament lligades a  les grans muntanyes,adoptant papers secundaris,però jugant una funció cabdal en les expedicions muntanyenques.

-Audiovisual  "Sobrevivint a les alçades" a “La Gorga” amb l'alpinista Xavi Arias on ens va repassar les seves darreres activitats. També ens va detallar el seu projecte per poder ser el primer català en assolir tots els cims de més de 8.000 metres.

Marxes populars

-La 7a Marxa dels Traginers amb una participació de 742 marxaires, un nou rècord absolut.

-El 12è Itinerari Megalític a les Gavarres i l'Ardenya que va aplegar un centenar de participants al terme de Sant Feliu de Guíxols. Destaquem com sempre la feina d´en Remi Serra, M.Luz Bao, Pere Parra i Jordi Casadevall durants aquests anys.

-La Marxa Nocturna Solidària dels Dos Castells va comptar amb més d'un centenar de persones.

Sortides a l´estranger

-L'expedició Cho Oyu (8.201m) amb en Zisko Rodríguez intentava per primera vegada un cim de més de vuit mil metres.

-L'expedició Muztagh Ata (7.546m) integrada pel Miguel Madrero i la Fina Huerta van fer cim. Ha estat la màxima alçada assolida per un soci del club. També van fer un intent a l'Aconcagua (6.962m) arribant fins els 6.500m.

-En Lluís Viñals i la Rosa M. Forns van acabar el treking del Huayhuash al Perú.

-El grup format per en Josep Vilanova,Zisko Rodríguez,Pere Llauradó,Jordi Tauler i Isabelle Leys van estar a la zona del Valais suïs,on els 3 primers van fer un intent d´ascensió al Monte Rosa(4.634m) arribant fins els 4.400m degut al mal temps.

-La Maribel Morillas va recòrrer el G.R. 20 de Còrsega (un dels més durs d´Europa) en 8 dies.

Sortides diverses

-Les sortides d'alta muntanya (Peguera, Puigmal, Bacivers, els Encantats, Pedraforca, Tavascan, Besiberri nord, Néouvielle). En Pere LLauradó va completar el tram de l'Alta Ruta Pirinenca (Hendaia-Benasc) en solitari i en 18 dies. En F.X.Gregori, en Joan Ferrer i en Zisko Rodríguez van recòrrer l'Alta Ruta dels 3.000 de Sierra Nevada. En Josep Vilanova, Zisko Rodríguez, Oriol Borràs i Víctor Arañó  van fer el recorregut integral dels 3.000 de la Pica d'Estats. En Francesc Francés va fer un tram del Camí de Sant Jaume des de Sant-Jean-Pied-de-Port fins a Logroño.

-Les sortides de mitja muntanya (Serra de Bestrecà,Sot de Balà,Serra de l´Albera) i les sortides socials (Santa LLúcia de l´Arboç).

-Cal destacar les col.laboracions amb d'altres entitats: l'organització de la 2a Caminada del dia mundial sense fum conjuntament amb l'Hospital de Palamós i la participació en el 2n Tast de vins al Puigmal amb els cellers de la D.O. Empordà.

Competicions de muntanya

-L'equip integrat per en Josep Serra, Francesc Riera, Mikel Silva i l'Oriol Borràs segueixen participant en les marxes de resistència i competicions de muntanya arreu de Catalunya. Enguany cal destacar la seva participació formant equip, amb l'assistència d'en Joan Ferrer, Zisko Rodríguez i Pere LLauradó a la cursa solidària de 100km Intermón-Oxfam Trailwalker 2011. Finalment es van classificar en 7ena posició de 202 equips sortits amb 19h 31min 49seg.

-En Mikel Silva ha obtingut grans resultats: 1er a la Travessa del Montseny, 5è als Bastions(86km) Skyrunners, 6è a La Porta del Cel Skyrunners (-24 hores), 8é a la Marató Salvatge de Sant Hilari, 13è a la Cursa de Muntanya de les Gavarres ,30è a la Cursa de Sant Amand i 50è a la Cavalls del Vent Skyrunners (-24 hores)

-En Josep Serra segueix en una gran forma,participant a l'Ultratrail d´Andorra (112 km), acabant en la 57ena posició de 475 sortits,probablement el més dur d´Europa.També va fer la Carros de Foc Skyrunners en 17 hores 25 minuts i la 3ena Matagalls-Montserrat acabant 49è de 3.000 participants amb 11 hores 45 minuts. Recentment va participar a l´Ultra Trail de l´Aneto (95km) i als Bastions(86km) acabant l´11è classificat absolut.

-En Francesc Riera continua mantenint el seu bon nivell a les marxes de resistència :  9è classificat a la Rasos de Peguera-Manresa(79 km) amb 9h.44m, 40è al Meridià verd(69 km) amb 8h 21m 53s, 41è classificat a les 24 hores del Cap de Creus(80 km) amb 12h 23m 13s, 44è classificat a la Borges Blanques-Montblanc(52 km) amb 6h 30m 25s.

-L´Oriol Borràs s'ha afegit aquest grup selecte, prenent part a la Núria-Queralbs (92 km i 76è classificat), a la Marxa dels Castells de la Segarra, al Raid X-perience, a la marató de l'Ardenya (50è classificat), a l'Ultra Trail Aneto, 95 km amb 22h36'05'' (lloc 113) i a l'Ultra Trail Coll de Nargó, 100 km amb 21h26' (lloc 35).

Bicicleta de Muntanya

-Hem fet la sortida circular  a Sant Miquel Sesvinyes (Pla de l´Estany).

-En Josep Serra va completar la Pedals d'Occitània.

-En Fèlix Pérez va participar en la Transpyr 2010, l'Andalucia Bike Race i la Non Stop Tourbon (92è classificat de 350 inscrits).

-L'Oriol Borràs va completar un tram de la Transpirinenca, des d'Hondarribia al Pont de Suert.

Esquí de muntanya

-La Maribel Morillas ha obtingut uns excel.lents resultats, guanyant la XXVIIena Copa Catalana en categoria mixta.

Duatlons de muntanya

-La Maribel Morillas fou 1a classificada a la Duatló del Lluçanès 2010 i 2ona classificada a la Duatló d'alta muntanya Núria-Queralbs 2010.

-En Mikel Silva es va classificar en el 38è lloc de la Duatló de Núria XM Salomon

Projecte solidari

-Ens hem bolcat en la campanya solidària de l'ONG Intermón-Oxfam Trailwalker 2011. La recaptació de fons aconseguida amb les donacions de particulars, comerços, la Marxa Nocturna dels Dos Castells i l'audiovisual “El canvi climàtic a les glaceres dels Pirineus”, ens ha permès arribar als 2.100€ +200€ de la inscripció.