Memòria integral d´activitats (Juliol 2008 - Agost 2009)

Durant el periode 2008-2009 hem consolidat el gruix d´activitats que portem a terme, intentant que arribin al màxim número de persones.  Fent una valoració dels diversos apartats podem resumir-los així :

2ones Jornades de Muntanya i Natura: hem presentat diverses propostes per tal de donar a conèixer el mitjà natural. Els diferents actes han comptat amb una gran participació. D'audiovisuals se n'han projectat 2: “Del 8 B als 8.000 metres” a càrrec de l'alpinista Ferran Latorre i “Alps suïssos” realitzat pel nostre company Joan Serratosa. La pel.lícula visionada al cinema Arinco ha estat “El darrer caçador” filmada al Yukon canadenc. Cal destacar la tasca de coordinació d´en Zisko Rodríguez.

Marxes populars: Enguany no ens ha acompanyat el temps. La 5ena Marxa Popular dels Traginers es va celebrar sota una tempesta que va fer reduir els participants fins les 243 persones. La 10ena Ruta Megalítica de les Gavarres i l'Ardenya va tenir un recorregut especial, aplegant gran part dels elements megalítics més propers. Vam comptar amb la presència d'uns 40 marxaires. La bona feina d'en Remi Serra, M.Luz Bao i Pere Parra va tornar a ser impecable.

Expedicions: La cordada formada per Pilar Castro, Miquel Madrero i Fina Huerta van intentar pujar l'Aconcagua. En Zisko Rodriguez va fer el cim del Cotopaxi (5.897 m.) a l'Ecuador. El grup format per Judith Viñals, Maribel Morillas, Lluís Viñals, Rafa Morillas, Maria José Salvador, Jesús Correa i Miquel Alonso, Pilar Castro, Montse Lloret i Joan Muñoz van estar a l'Atlas fent diverses ascensions : Toubkal (4167 mts); Toubkal Ouest (4030 mts); Immouzzer (4010 mts); Biiguinnoussenne (4002 mts); Ras(4083 mts); Timesguida (4089 mts).

En LLuís Viñals va estar a la Cordillera Real a Bolivia, fent les ascensions al Cerro Austria (5.400m) i al Huayna Potosí (6.088m.)

En Pere Llauradó va fer la volta sencera al massís del Stok Kangri (Ladakh) amb l´ascensió del cim principal el Stok Kangri (6.123m.).

Sortides diverses: les sortides d'alta i mitja muntanya i socials continuen tenint una gran acceptació entre els participants. Les sortides a l'Aneto, Mont Perdut, Astazous,Pic d'Alba, Monteixo, Canal de l'Ordiguer al Cadí han estat alguns exemples. La combinació entre l'entorn natural i el gastronòmic dóna bons resultats de la mà dels nostres companys Joan Ferrer i Josep Torres.

Bicicleta de muntanya:  hem volgut donar resposta a la demanda de molts socis dinamitzant aquesta secció. Afegint sortides regulars dins la programació i equipant-nos amb 35 maillots personalitzats amb els colors del Club.

Competicions de muntanya:  En Josep Serra ha participat a l'Ultratrail del Montblanc (una cursa de muntanya de 166 kms i 8.000 metres de desnivell) acabant en 34 hores i classificant-se en el lloc 220 d'entre 2.286 participants. En Francesc Riera segueix participant i aconseguint bons resultats en les Marxes de Resistència organitzades per la F.E.E.C. arreu de Catalunya.

Formació: hem dut a terme per 4t any consecutiu el curset de seguretat a muntanya amb els nivells d'iniciació i perfeccionament en les tècniques alpines. Cal destacar la participació d'en Jesús Correa en el curs de monitor-iniciador de la F.E.E.C.

Escoles: s'ha aconseguit extendre la pràctica de l'escalada els centres escolars del muncipi (C.E.E. Els Àngels, Col.legi Vedruna, I.E.S Palamós, Col.legi Vila-romà i Col.legi Ruiz Gimenez) al rocòdrom instal.lat pel Departament d'Esports dins el pavelló. El monitoratge va a càrrec d'en Màrius Pla.

Campanyes: les actuacions efectuades amb la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà”, segueixen donant fruits. Gràcies a la intervenció de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntamernt de Palamós, s'ha aconseguit fer una tala selectiva d'arbres que amenaçaven part de l´estructura. La col.laboració de voluntaris del Club Alpí Palamós i l'A.D.F Gavarres Marítima, coordinats per l'arqueòloga M.José Caja, ha permès desbrossar tot el perímetre del voltant del Castell. Tot això ha fet que hagin quedat al descobert les restes de l'antic Mas Nadal.

Social:  El número de socis ha augmentat fins arribar al centenar. En Remi Serra i la M.Luz Bao van ser guardonats tant per la FEEC com per l'Ajuntament de Palamós, per haver superat el repte dels 100 Cims. En Santiago Quintero va completar el seu repte de fer les ascensions a totes les muntanyes de més de 4.000,5000 i 6.000 metres de l´Ecuador.Dins del seu projecte “K2 SIN D2” es va arribar fins els 8.400m. a només 200 metres del cim del K2.

www.clubalpipalamos.com:  seguim ampliant i millorant  la nostra plana web, per tal de donar-nos a conèixer i oferir un millor servei els nostres socis i simpatitzants.El manteniment informàtic va a càrrec d´en Francesc Tauler.

Administracions: el contacte ha seguit essent continu amb L'Ajuntament de Palamós -Departaments d'Esports, Cultura i Medi Ambient -, Diputació de Girona, Consorci de les Gavarres, A.D.F. Gavarres marítima.

- També donar les gràcies els nostres patrocinadors en les 2ones Jornades de Muntanya i Natura(Garatge Andreu,Roba Infantil Petits,Musical Palamós i Caixa Girona) i el Sr. Xarnac(Cinema Arinco).

- Així com els components de la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà” (Associació de Veïns de Sant Joan i l'historiador local Pere Trijueque) i l'A.D.F. Gavarres Marítima.

- També a tots aquells que ens han ajudat i participat en les diferents iniciatives portades a terme.

Esperem poder seguir oferint diferents propostes els socis i a la resta de persones, per tal que tothom gaudeixi amb les nostres iniciatives.