Memòria integral d'activitats (Juliol 2007- Juny 2008)

Durant el periode 2007-2008 hem apostat fort per la divulgació  d´activitats que es porten a terme en el nostre sector. Així doncs,  actes com  les 1eres Jornades de Muntanya i Natura, la dinamització del rocòdrom a les escoles o la millora de la plana web, suposen part del nostre actiu aquest darrer any.

Fent una anàlisi dels diversos apartats podem concloure el següent :

Les Jornades de Muntanya i Natura: hem integrat diferents activitats per tal de donar a conèixer el mitjà natural.Els diferents actes han comptat amb una gran participació. D'audiovisuals se n'han projectat 2  “Muntanyes del món” a càrrec de l'alpinista Ester Sabadell i “Trekking a la Patagonia” realitzat pel nostre company Joan Serratosa. La novetat ha estat la projecció de la pel.lícula “Tocant el Buit” (guardonada als millors festivals del món) al cinema Arinco.

Cal destacar la tasca de coordinació d'en Zisko Rodríguez

Marxes populars: La IV Marxa Popular dels Traginers es va tancar amb una participació rècord de 503 inscrits. La 9a Ruta Megalítica de les Gavarres i l'Ardenya, tot i haver-se d'ajornar 1 setmana per la pluja, va comptar amb un bon número de marxaires.

La bona feina d'en Remi Serra, M.Luz Bao i Pere Parra va tornar a ser impecable.

Sortides a l'estranger: ens hem acostat altre cop als Alps Suïssos, on les cordades formades per Josep Torres, Joan Serratosa, Lluís Viñals, Zisko Rodríguez i Pere Llauradó van assolir el cim del Dom (4.545m.) després de molt d'esforç.

Sortides diverses: les sortides de mitja muntanya i socials continuen tenint una gran acceptació entre els participants. Destaca la Travessa Integral del Massís de les Gavarres. També s'ha completat per part d'en Lluís Viñals, Joan Serratosa i Zisko Rodríguez la ruta circular del Parc Nacional d'Aigüestortes  “Pedals de foc” (230Kms. i 6.000m. de desnivell). La combinació entre l'entorn natural i el gastronòmic segueix donant bons resultats de la mà dels nostres companys Joan Ferrer i Josep Torres.

Competicions de muntanya:  diversos socis han participat en la iniciativa dels 100 cims promoguda per la Federació d'entitats excursionistes de Catalunya. Cal destacar en Remi Serra i la M.Luz Bao que han superat aquesta xifra enguany. En Francesc Riera continua obtenint bons resultats a les Marxes de Resistència organitzades per la F.E.E.C.

Formació: hem dut a terme per 3er any consecutiu el curset de seguretat a muntanya amb els nivells d'iniciació i perfeccionament en les tècniques alpines. Cal destacar la participació d'en Jesús Correa en el curs de monitor-iniciador de la F.E.E.C.

Escoles: s'ha aconseguit apropar la pràctica de l'escalada els centres escolars del municipi (C.E.E. Els Àngels , Col.legi Vedruna, I.E.S Palamós) al rocòdrom instal.lat pel Departament d'Esports dins el pavelló. El monitoratge va a càrrec d´en Màrius Pla.

Campanyes: les actuacions de la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà” (Club Alpí Palamós,Associació de Veïns de Sant Joan i l'historiador Pere Trijueque), han donat fruits.Gràcies a la intervenció de l'Àrea de Medi Ambient de l´Ajuntamernt de Palamós ,s'ha aconseguit desbrossar i netejar l´entorn,s'ha arrenjat  el camí d´accés i s'hi ha instal.lat un cartell amb la reconstrucció de l'aspecte original obra de l'arqueòloga M.José Caja. La col.laboració de voluntaris del Club Alpí Palamós, del Consorci de les Gavarres i l'A.D.F Gavarres Marítima ha permès canviar l'aspecte dels voltants del Castell.

Social:  vam ser escollits per formar part del jurat dels premis de recerca i de mèrits (Joan Xirgo i Cirera d'Arboç). Aquests guardons s'otorguen cada any per part del Consorci de les Gavarres a estudis i persones que s'han destacat per la seva tasca a favor del massís.

www.clubalpipalamos.com:  hem millorat força la nostra plana web, per tal de dornar-nos a conèixer i oferir un millor servei els nostres socis i simpatitzants. El manteniment informàtic va a càrrec d'en Francesc Tauler.

Agraïm el suport que se'ns ha donat des de :

• Les diverses institucions : Ajuntament de Palamós amb els Departaments d'Esports, Cultura i Medi Ambient, Diputació de Girona i Consorci de les Gavarres.
  • També donar les gràcies els nostres patrocinadors en les 1eres Jornades de Muntanya i Natura (Covimsa, Garage Andreu, el Racó i Caixa Girona) i el Sr. Xarnac(Cinema Arinco).
  • Així com els components de la Plataforma “Recuperem el Castell de Vila-romà” (Associació de Veïns de Sant Joan i l'historiador local Pere Trijueque) i l'A.D.F. Gavarres Marítima.
  • També a tots aquells que ens han ajudat i participat en les diferents iniciatives portades a terme.

Esperem poder seguir oferint diferents propostes els socis i a la resta de persones, per tal que tothom gaudeixi amb les nostres iniciatives.