Marxa dels traginers

Crònica 5a Marxa dels Traginers 2008

Aquesta edició liderada pel Club Alpí Palamós amb el suport del Departament d'Esports i l'Àrea de Medi Ambient, ha estat marcada per les inclemències meteorològiques que han condicionat la preparació, el desenvolupament i la participació en la marxa.

Pel que fa l'organització de la mateixa, s'ha patit tant el dia anterior en fer el marcatge del recorregut com el dia de la celebració pels intensos aigüats caiguts.

Els 243 valents inscrits que n'han près part, desafiant les alarmants prediccions del temps, tenen el nostre respecte i admiració per la seva fidelitat.

L'itinerari llarg d'uns 17 quilòmetres que arribava fins el Mas Cals, enguany l'han escollit un centenar de participants, invertint-se el percentatge habitual dels darrers anys que acostuma a ser d'un 75% del total.

Pel contrari el recorregut curt d'uns 7 quilòmetres, ha vist passar gairebé 150 persones. Des del moment de la sortida a les 8 del matí, remullats per la intensa pluja han decidit prendre aquesta opció menys arriscada.

Una de les variants amb l'obertura del camí del Balneari, tot just després del pas de l'Arbre Blanc, ha estat molt ben rebuda pel gruix dels marxaires. La feina de desbrossament del company Pere Parra (artífex del mateix) i el disseny del circuit per part d'en Remi Serra han agradat molt.

El conjunt d'elements patrimonials i naturals visitats en aquest immillorable paratge de la Vall de Bell-lloc,han rebut els elogis de tothom. L'ermita de Bell-lloc i Fitor, les fonts de Bell-lloc i Fitor, el Mas cals, els molins del Mas Antoniet i del Canyadell, Montagut i el Castell de Vila-romà no deixen indiferent a ningú.

A l'arribada amb l'esmorzar, el regal commemoratiu i l'aixopluc instal.lat, hem intentat que la gent es veiés recompensada pel seu esforç i patiment.

Pel Club Alpí Palamós ha suposat una prova de foc,superada amb èxit gràcies al recolçament de totes aquestes persones que no s´han arronsat davant l'adversitat.

Esperem que la propera edició tinguem més sort i el cel ens ofereixi el seu millor somriure.

Podeu veure totes les fotos clicant el següent enllaç :

Agraïm la col.laboració de l´A.D.F. Gavarres Marítima,Creu Roja Palamós i Hutchinson.

Així com els nostres proveídors: Corocasa,La Fleca de l´Empordà,Vins Can Mas,Carns Arnall i Coca-Cola.

També els mitjans de comunicació: Ràdio Palamós,Canal 12 T.V. Baix Empordà i T.V. Costa Brava.