5es Jornades de Muntanya i Natura 2011

Dins el marc de les 5es Jornades de Muntanya i Natura, el Club Alpí Palamós presenta amb el suport del Departament d'Esports, l'Àrea de Medi Ambient i l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palamós, així com, amb el patrocini d'Urbaser, Hutchinson i Piccolo Caffè, les següents activitats durant el periode del 3 al 11 de novembre:

Pel.lícula “La mort d'un guia”

Dijous 3 de novembre de 2011 a les 21:30 hores al Cinema Arinco de Palamós.

Director: Jacques Ertaud. França 1975. Durada: 1 h.40’

Michel Servoz és guia d'alta muntanya a Chamonix amb una reconeguda trajectòria professional i un magnífic historial d'ascensions. La seva intenció és assolir una escalada de gran dificultat per reafirmar el seu prestigi. Per tal d'aconseguir-ho,amb la complicitat de Patrick Falavier un jove aspirant a guia, es proposa obrir una nova via a la cara oest dels Drus.

Aquesta trama tracta les grans qüestions,tant positives com negatives associades al món de l'alpinisme. Parla de l'ego,del compromís, de la renúncia, l´acceptació del risc,la mentida, la freda realitat dels rescats, de les contradiccions dels muntanyencs en relació amb l’entorn mediàtic, de les relacions personals i les motivacions de tots tipus que porten homes i dones a intentar activitats arriscades,de l'ambigüïtat de la premsa, el morbo de les tragèdies....

LA MORT D'UN GUIA, filmada amb molt realisme a la zona de les Còsmiques, ha estat un film de referència des de la seva estrena l'any 1975, amb un sòlid argument que continua tan vigent avui en dia com ho era ara fa trenta-cinc anys.

Podeu ampliar la informació en aquest enllaç :

Audiovisual “Els volcans més alts de la terra. La Puna d'Atacama”

Divendres 4 de novembre de 2011 a les 21,30 hores al Teatre-Auditori “La Gorga”.

És la particular visió d'en Jordi Lalueza, biòleg i alpinista català, sobre l'entorn natural dels 3 grans volcans d'Amèrica del Sud(Ojos del Salado de 6.882m, Pissis de 6.795m i Bonete de 6.759m) i de l'ascensió als seus cims. Ens mostra què és la Puna de Atacama, un desert d'alçada a cavall entre Argentina i Xile, que passa per ser un dels indrets menys turístics d'Amèrica del Sud i, per tant, de més alta qualitat naturalística en mantenir-se incòlume. Territori de flamencs en les llacunes salobres a 4.000 m d'altitud, de vicunyes, de còndors i del poderós puma. També esdevé un testimoni important d’assentaments incaics.

-En Jordi ha realitzat ascensions i escalades en la majoria de massissos peninsulars i europeus, incloint-hi el Caucas.

-Ha estat en les principals cordilleres africanes i també al Pamir.

-Destaca la seva activitat andina pujant a l'Ecuador (Chimborazo, Cotopaxi, Illiniza) i a l'Argentina (Aconcagua ,Ojos del Salado, Pissis, Bonete y Cerro Plata).

-És coautor de 9 llibres sobre les muntanyes catalanes,assessor de l'Editoral Alpina i traductor al català dels volums IV, V y VI de l'obra de Miguel Angulo “Pirineos. 1000 ascensiones”.

-També ha col.laborat amb diversos articles de muntanya i natura en revistes (Vèrtex,Pyrenaica...).

-És un gran coneixedor i està molt vinculat a la cultura d'Euskal Herria.

8a Marxa dels Traginers

Diumenge 6 de novembre de 2011 a les 8 h. amb sortida i arribada des de Can Pere Tià.

S'ofereixen 2 recorreguts diferents de 7km i 15km. per la Vall de Bell-lloc.

Audiovisual “Viatge a les antípodes”

Divendres 11 de novembre de 2011 a les 21:30 hores al Teatre-Auditori “La Gorga”.

Un parell de grups integrants del Club Alpí Palamós ens parlaran de les seves experiències, després de diverses estades per separat, en les llunyanes terres de Nova Zelanda.