Crònica 14è Itinerari Megalític a les Gavarres 2013

La catorzena edició dels itineraris megalítics a les Gavarres s'ha celebrat en un dia amb una temperatura molt agradable.Sota un sol que sempre mirava de deixar-se veure entre els núvols, més d'una vuitantena de participants han pogut completar el traçat pel terme municipal de Sant Sadurní de l'Heura.

Podeu veure les fotos clicant aquí :

Enguany el sector escollit ha transcorregut pel la mateixa població, Sant Sadurní de l'Heura. Després de 13 edicions la proliferació d´elements megalítics ja va davallant en les zones que anem visitant. Tot i això, com a elements d'interès hem pogut veure: l'església de Sant Joan de Salellas,el molí d´en Frigola, el forn de calç d'en Puigmiquel, el menhir de la Pedra Dreta, el Puig de les Arques, la cista de l'Abel, la balma del Nyerro, tot passejant per la plana empordanesa i creuant el riu Daró i el torrent de Morolles.

Serveixi aquesta edició com a record i homenatge d'en Jaume Abel, un bosquetà, coneixedor i divulgador de les Gavarres, habitual col.laborador de les nostres excursions que ens va deixar el setembre del 2010. Hem pogut visitar la cista que va descobrir i que duu el seu nom.

Els comentaris de l'arqueòleg palamosí Jordi Casadevall, fidel com sempre a aquesta cita, van tornar a captivar l'atenció dels participants.

Un altre any la magnífica tasca de molts mesos, duta a terme pel grup liderat per en Remi Serra, amb la M.Luz Bao i en Pere Parra, mereix ser reconeguda i enaltida. Destacar la col·laboració d'en Joan Serratosa, l'Àngel Cervera i d'altres socis dels Club Alpí Palamós.

Volem agrair el suport del Departament d'Esports de Palamós i la resposta de la gent, que ens ajuda a mantenir la il·lusió i seguir en les properes edicions pel mateix camí encetat fa 14 anys.