6a Fase Neteja Castell de Vila-Romà 2012

Després de 2 anys d’impàs hem tornat a actuar a l’entorn del Castell de Vila-romà. Cal tenir present que l’any 2011 no es va poder portar a terme degut al mal temps el dia previst i la dificultat de tornar a gestionar  tot el necessari per repetir-ho en una altra data. Des de la 1a fase de neteja l’any 2006 s’havia pogut dur a terme  sense interrupció fins l’any 2010.

Un cop fixat el dia de la neteja, cal demanar els permisos a la propietat i al Departament territorial de Cultura.També cal avisar a l´Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, coordinar la presència de l’arqueòloga responsable, de les entitats participants i dels voluntaris.

Així doncs,els voluntaris del Club Alpí Palamós  i  l'A.D.F. Gavarres Marítima amb la supervisió de l’arqueòloga Clàudia Echenique han hagut d’afrontar aquesta 6a fase de neteja,amb una acumulació de treball extra. Donada la situació actual de l'indret i el petit grup de voluntaris, hem hagut de prioritzar les tasques de neteja i desbrossament,concentrant-nos en el perímetre amb maquinària i a l’interior del Castell de forma manual.

Des del Club Alpí Palamós volem agrair la fidelitat dels voluntaris de l'Associació de Defensa Forestal Gavarres Marítima,el suport de l´Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, la confiança i bona predisposició de la propietat (Tribusa,S.A.)  i l’excel·lent tasca de l’arqueòloga Clàudia Echenique.