7a fase neteja Castell de Vila-Romà 2013

Després d'una mica d'incertesa pel que fa a la previsió meteorològica,el diumenge 20 de gener de 2013, s'ha dut a terme la 7a fase de neteja del Castell de Vila-romà en un matí assoleiat.

El grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l'A.D.F. Gavarres Marítma coordinats per l'arqueòloga Clàudia Echenique, han pogut cloure les tasques de desbrossament de tot el perímetre.

A més, s'han tal.lat pins del sector de llevant que posen al descobert tota aquesta vessant.Així s'aconsegueix una visual sencera des d'aquest costat sense tenir cap obstacle. Des d'aquest punt ara ja es pot veure l'Ermita de Bell-lloc i el Puig Antoniet.

També s'han tallat un parell de pins de la banda de ponent malmesos des de la nevada del 2010.

S'ha ampliat l'àmbit desbrossat pel sud i per la zona de l'esplanada del Castell. Arribats a aquest punt, amb la realització de la 6a i 7a fase amb un petit interval de 3 mesos s'ha aconseguit recuperar l'actuació que es va anul.lar l'any 2011.

L'aportació personal i la feina ben feta de tots els participants ha permès que aquesta fase hagi esdevingut molt profitosa.

La jornada va acabar amb una bona graella de carn per tohom.Així es van poder de recuperar forces.

Es constata que l'estructura a nivell dels murs de l'entrada de llevant,presenta esquerdes que fan aconsellable una intervenció de consolidació de la mateixa. Aprofitem per continuar reivindicant aquest fet. Des de les 2 associacions participants fa anys que s´aporta capital humà i logístic. No es vol que el bressol del municipi de Palamós esdevingui en l'oblit.

Des del Club Alpí Palamós volem agraïr el suport logístic i humà de l'A.D.F. Gavarres Marítima, la tasca de l'arqueòloga Clàudia Echenique, l'aportació dels integrants del Club Alpí Palamós, així com la bona predisposició de la propietat.