1a i 2a Fase neteja Castell de Vila-Romà 2006-2007

La gran sorpresa de la IV Marxa dels Traginers serà poder contemplar el Castell de Vila-romà com fa molts anys que no es veia.

L'actuació conjunta d'una brigada de Medi Ambient entre setmana, i el grup de voluntaris de la plataforma "Recuperem el Castell de Vila-Romà" durant aquesta setmana del 22 al 27 d'octubre de 2007, han transformat aquest indret d'una manera espectacular.

Hem comptat amb l'assessorament medi ambiental(Àrea Medi Ambient Ajuntament de Palamós) i arqueològic (M.José Caja) per tal de no malmetre aquest espai únic del nostre municipi.

La primera fase de neteja va tenir lloc el 17-12-2006 i només els voluntaris de la Plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" hi van ser presents. Enguany s´ha aconseguit que l´Ajuntament de Palamós,mitjançant l'Àrea de Medi Ambient hi participi.

Estem molt satisfets del resultat obtingut,però encara cal fer una neteja selectiva més a fons.

Tot això no servirà de res si no es fa un projecte de consolidació de les restes.

Esperem que qui hagi de tenir-ho en compte el desenvolupi ràpidament.

El Castell de Vila-romà no pot esperar.

A diferència de l´any passat,podem veure el canvi comparant les fotos

El mateix lloc vist amb un any de diferència.

Les feines de desbrossament i tala d'arbres han estat feixugues.

Els voluntaris del Club Alpí Palamós han respost a la crida,així com els altres membres de la Plataforma "Recuperem el Castell de Vila-romà" l'Associació de Veïns de Sant Joan i l'historiador local Pere Trijueque.

Agraïm el suport logístic del Consorci de les Gavarres i de l'A.D.F. Gavarres Marítima.

Pel que fa els propietaris,agraïr-los la seva bona predisposició a col.laborar en la preservació d'aquest bé patrimonial.

Moltes gràcies a tots.