8a fase neteja Castell de Vila-Romà 2013

En un matí de diumenge inusualment calurós, amb temperatures superiors als 25 graus, aquest 27 d'octubre del 2013 s'ha pogut dur a terme la 8a fase de neteja del Castell de Vila-romà.

Com ja és habitual el grup de voluntaris del Club Alpí Palamós i l'A.D.F.Gavarres Marítima han acabat completant una tasca de neteja i desbrossament impecable.

Enguany les tasques s'han localitzat en un radi general tant del perímetre interior com exterior del Castell.Alhora l'actuació dins de les restes s'ha desenvolupat amb molta cura i amb eines de forma manual, per tal de no malmetre cap component estructural.

Hem mirat d'aclarir tot el voltant més allunyat de les parts on ja s'havia actuat en les fases anteriors. Al mateix temps hem intentat assentar i delimitar el camí superior per tal  de minimitzar riscos dels possibles visitants.

Val a dir que el sotabosc es regenera amb molta celeritat i,malgrat que aquests treballs es duen amb intervals d´un any, cal molt esforç per tenir l'interior i els perímetres exterior en bones condicions.

Com no pot ser menys,s eguim pensant que cal una intervenció arqueològica de consolidació de les restes del Castell de Vila-romà. L'efecte climàtic i les condicions ambientals fan que aquest bé patrimonial es vagi degradant i demana una rehabilitació urgent.

Des del Club Alpí Palamós agraïm molt sincerament :

-L'aportació logística i la gran tasca feta pels voluntaris de l'A.D.F.Gavarres Marítma i els integrants de la nostra associació.

-La supervisió del grup i tramitació dels permisos reglamentaris per part de l'arqueòloga Claudia Echenique ha tornat a ser decisiu altre cop.

-L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós que sempre ens dóna suport per tal que aquestes actuacions es puguin dur a terme.

-La bona predisposició de la nova propietat de la finca i que això esdevingui un motiu de col.laboració per tal de poder situar aquest element patrimonial amb la projecció pública que es mereix.