10a Fase neteja Castell de Vila-romà 2015

En un matí de diumenge amb una temperatura molt agradable s’ha dut a terme la 10a fase de neteja del Castell de Vila-romà.Com ja ve essent habitual l’excel•lent feina conjunta dels voluntaris de l’ADF Gavarres Marítima i del Club Alpí Palamós,ha tornat a deixar tot el seu entorn ben endreçat.

Ara toca que la propietat i les administracions competents intentin posar-se d’acord per tal de fer realitat la voluntat de milers de palamosins,que van donar el seu suport en forma de signatures,degudament registrades a l’Ajuntament de Palamós l’any 2006.
Desitgem que el Castell de Vila-romà, aquest bé cultural d’interés nacional,s’acabi consolidant i romangui entre nosaltres molts anys més.

Podeu veure les fotos clicant al següent enllaç : https://picasaweb.google.com/102455432706331445499/10FaseDeNetejaCastellDeVilaRoma2015#

Podeu veure el video d'en Jonathan Leys clicant al següent enllaç :                                                https://www.youtube.com/watch?v=P8o8lRI_cMA

Voluntaris desbrossant l'entorn del Castell de Vila-romà

Per part de la  propietat  s’ha endagat un procés de tala dels pins cremats de tota la finca,d’ençà el foc de l’any 2014,i això ara permet contemplar tota la façana est i sud del Castell de Vila-romà en tota la seva dimensió.Agraim la col·laboració de Focus Engelhorn Paisatge.
La gran quantitat de matolls i herbam que apareix d’un any a l’altre,fa que enguany ens hàgim centrat en desbrossar les vessants nord,est i oest i alguns trams de la Vall de Bell-lloc propers al Castell.
Hem comptat amb la supervisió de les arqueòlogues Claudia Echenique i Mariona Valdepérez.
Destacar també,la senyalització col•locada a la zona(Castell de Vila-romà,Font del Canyadell,Montagut,Dolmen de Montagut) per part de l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós i el Consorci de les Gavarres.
Des del Club Alpí Palamós també hi hem col•laborat,instal•lant cartells indicatius de cims i colls a la zona de la Vall de Bell-lloc.
Des del Club Alpí Palamós tanquem una etapa en la nostra voluntat de sensibilització patrimonial,començada l’any 2006 amb la campanya “Recuperem el Castell de Vila-romà”.Agraim molt sincerament la implicació de totes les persones i entitats voluntàries : Historiadors,arqueòlegs,membres de l’ADF,associacions de veïns,administracions i moltes persones voluntàries. Tots han volgut participar en aquest objectiu de preservar un bé local que mereix seguir estant amb nosaltres. Han estat 10 anys amb nevades,focs,ventades i d’altres barreres que ha calgut superar. Amb moltes hores dedicades de manera altruista a una causa engegada,per tal que el Castell de Vila-romà esdevingui  un element colectiu i que ens ajudi a conèixer la nostra història com a poble localitzada a la Vall de Bell-lloc.

Club Alpí Palamós