9a Fase neteja Castell de Vila-romà 2014

Durant l’assoleiat matí del diumenge 2 de novembre del 2014 s´ha dut a terme la 9a fase de neteja del Castell de Vila-romà. Els voluntaris de l’ADF Gavarres Marítima i del Club Alpí Palamós s’han esforçat de valent per desbrossar tot el perímetre.
Després del foc que va afectar la Vall de Bell-lloc el diumenge 16 de març tot el voltant ha quedat molt aclarit i,la visió de tot el conjunt del Castell,es pot albirar des de molt lluny.
Podeu veure les fotos d’aquesta jornada clicant al següent enllaç :

Voluntaris desbrossant el Castell de Vila-romà Castell de Vila-romà

Enguany l’estiu tant plujós,ha demanat una neteja exhaustiva davant la gran quantitat de herbam existent. També ha calgut retirar diversos arbres calcinats que amenaçaven aquesta zona de les Gavarres.

Des de les diferents associacions participants seguim intentant minimitzar els efectes degradants sobre bé patrimonial. Caldria una consolidació de tota l’estructura per preservar el que encara esdevé dampeus.

Altra volta,l’aportació logística i humana de l’ADF Gavarres Marítima i els voluntaris del Club Alpí Palamós han dut a terme una excel·lent tasca.

Agrair la coordinació i tramitació de permisos de l’arqueòloga Claudia Echenique.
També volem destacar el suport des de l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós.
Així com la bona sintonia amb la propietat de la finca que han permès dur a .terme aquesta actuació